مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: 145 واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل وجود دارد که تلاش برای فعال کردن آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد ملاطفی امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل هشت شهرک و هفت ناحیه صنعتی هم اکنون فعالیت می‌کنند که در تمامی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی واگذاری‌ها به روز بوده و در تأمین زیرساخت‌ها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: ‌13 شهرک و ناحیه صنعتی دارای آب، صد درصد شهرک‌ها دارای برف، ‌12 شهرک و ناحیه صنعتی دارای گاز، 13 شهرک و ناحیه صنعتی دارای تلفن ثابت و پنج شهرک بزرگ در استان اردبیل دارای تأسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب است که تلاش می‌کنیم مابقی شهرک‌ها از زیرساخت‌های یاد شده بهره‌مند شوند.

ملاطفی مجموع مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان اردبیل را یک‌هزار و 97 هکتار اعلام کرد و افزود: تا دو، سه ماه آینده ناحیه صنعتی نیر و همچنین رضی مشگین‌شهر از امکانات آب مناسب و مطمئن بهره‌مند شده و واگذاری تلفن در شهرک‌های صنعتی و نواحی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان خاطر نشان کرد: بیش از 211 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده و علاوه بر تأمین آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب شبکه روشنایی معابر و آسفالت مناسب نیز در این شهرک‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه از 491 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در این استان 346 واحد با بهره‌وری 20 تا 100 درصد در حال فعالیت هستند، افزود: تعداد واحدهای راکد و تعطیل شده این استان حدود 145 واحد است که امیدواریم با پیگیری‌هایی که با همت مسئولان استانی انجام می‌شود بخشی از این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

ملاطفی در ادامه گفت: البته برای رفع نواقصات در زیرساخت‌ها به 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با هماهنگی مسئولان استانی و کشوری این کار انجام می‌شود/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، شهرکهای ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.