تحلیلگر فرانسوی مسائل اوکراین عقیده دارد اوکراین در سیاستهایش در قبال اتحادیه اروپا و روسیه، رفتاری دوگانه را در پیش گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، الکساندرا گوژون کارشناس فرانسوی گفت ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین از یک سو به اروپا پیشنهاد مذاکره می دهد اما از سوی دیگر به سمت مسکو پیش می رود.

سیاست خارجی اوکراین در طول ریاست جمهوری یانوکویچ همواره تحت مصلحتهای اقتصادی قرار داشته است. تظاهرکنندگان در انتظار عمل یانوکویچ هستند زیرا وعده مذاکره با اروپا اقدامی عملی به شمار نمی رود. طرفداران اتحادیه اروپا از دولت انتظار دارند، پیمانی با اروپا امضا کند و تغییر تصمیم اوکراین در مخالفت با امضای پیمان همکاری ، باعث سرخوردگی شمار زیادی از اوکراینی ها شده است. 

این خبرنگار ادامه داد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مایل است اوکراین پیمان اتحاد گمرکی با روسیه را امضا کند و بالاخره اوکراین مجبور به انتخاب بین روسیه و اروپا خواهد شد. روسیه از توافق مبادلات آزاد اوکراین با اتحادیه اروپا در هراس است زیرا با ورود محصولات اروپایی به بازار اوکراین، ممکن است این محصولات وارد بازار روسیه شوند. روسیه همچنین می خواهد حیطه نفوذ خود را با اوکراین حفظ کند. 

تصمیم یانوکویچ برای تعلیق مذاکرات با اروپا، تصمیمی کوتاه مدت به شمار می رود.  اوکراین با خطر بی ثباتی مواجه است و سال آینده ممکن است در موقعیت ناتوانی در بازپرداخت بدهی هایش قرار گیرد. راهپیماییهای اخیر رئیس جمهور را در موقعیت دشواری در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و پانزده قرار می دهد. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: اوکراین ، رهبر ، اروپا ، روسیه ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار