فعال انگلیسی تاکید کرد باید دولت انگلیس علیه رژیم اشغالگر قدس وارد عمل شود و آن را تحریم کند زیرا درغیراینصورت قانون شکنی های اسرائیل ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛‌ مردم انگلیس روز گذشته تظاهرات کردند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که پنجمین سالروز حمله اسرائیل به غزه در پایان سال دو هزار و نه و اوایل سال دو هزار و ده نزدیک می شود. اسرائیل در عملیات موسوم به سرب گداخته غزه را هدف گلوله باران خود قرار دارد. 

مردم انگلیس در تظاهرات دیروز خود با مردم غزه اعلام همبستگی و تاکید کردند دولت انگلیس برای پایان دادن به ظلم و ستمهای جاری در حق فلسطینی ها اقدامات بیشتری انجام بدهد. 

سارا کولبورن فعال انگلیسی در این خصوص گفت:« یکی از کارهایی که دولت انگلیس می تواند در این زمینه انجام بدهد که هرگونه تعامل اقتصادی و تجاری با شهرک نشینهای اسرائیلی را منع کند و اعلام کند شهرک سازیهای اسرائیل غیرقانونی است. دولت انگلیس باید مانع از ادامه شهرک سازیها شود. ما خواهان آن هستیم که دولت انگلیس علیه اسرائیل تحریم اجرا کند درست به همان صورت که زمانی علیه رژیم آپارتایدی حاکم بر آفریقای جنوبی در دهه هزار و نهصدو هشتاد این سیاست در پیش گرفته شد.»

شرکتهای انگلیسی در شهرک سازیهای اسرائیلی فعالیت دارند و به اسرائیل در اقداماتش علیه فلسطینی ها مشاوره می دهند. فعالان انگلیسی می گویند باید کالاهای اسرائیلی و سرمایه گذاری در اسرائیل تحریم شود. جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا در حال گسترش پیدا کنند. اما مقامات انگلیسی در این زمینه کاری انجام نمی دهند.

سارا کولبورن افزود:« اگر اقداماتی علیه اسرائیل به علت نقض قوانین بین المللی انجام نشود و برای جلوگیری از اقدامات اسرائیل در نقض حقوق بشر و نقض کنوانسیون چهارم ژنو کاری انجام نشود، اسرائیل به کارهایی ادامه خواهد داد که در حال حاضر انجام می دهد . اسرائیل همچنان به غصب زمینهای فلسطینی ها ادامه خواهد داد . اسرائیل همچنان به شکنجه و زندانی کردن فلسطینی ها ادامه خواهد داد. دولت انگلیس و دولتهای اروپایی باید اقدام کنند و سرمایه های خود را از پروژه های اسرائیلی خارج کنندو علیه آن تحریمها اعمال کنند.»

افکار عمومی همواره می توانند بر دولتمردان خود فشار وارد کنند تا اقدامات عینی انجام بدهند. مردم انگلیس چنین نظری دارند و با صدای بلند اعتراض خود را بیان می کنند. 

انتهای پیام /
برچسب ها: فعال ، انگلیسی ، لندن ، باید ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار