کمپانی یونیورسال‌گری‌راس، ‌کارگردان بازی‌های گرسنگی (2012) و جنیفرلارنس،‌ ستاره‌ی مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی را استخدام کرده تا ساخت فیلم "شرق بهشت" را به راه بیندازد.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ حدود یک دهه است که کمپانی یونیورسال تلاش می‌کند اقتباس سینمایی تازه‌ای براساس رمان کلاسیک شرق بهشت نوشته‌ی جان‌اشتاین‌بک مقابل دوربین ببرد. در سال 2004 ران‌هاوارد و پیتر آتاناسیو سعی کردند این فیلم را بسازند اما موفق نشدند و در سال 2009 هم تلاش‌های تام‌هوپر کارگردان و کریستوفر همپتون نویسنده به جایی نرسید. حالا خبر آمده کمپانی یونیورسال‌گری‌راس، ‌کارگردان بازی‌های گرسنگی (2012) و جنیفرلارنس،‌ ستاره‌ی مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی را استخدام کرده تا ساخت فیلم را به راه بیندازد. داستان کتاب درباره‌ی دو برادر است که در دوران جنگ جهانی اول در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و هر کدام سعی دارند توجه پدرشان را به خود جلب کنند. در اقتباس تازه لارنس نقش کتی‌ایمس،‌ مادر متارکه کرده‌ی دو پسر را بازی می‌کند. ماجرای حضور لارنس 23 ساله در نقش مادر هم از این قراراست که رمان اشتاین‌بک،‌ که اشاره‌هایی هم به داستان هابیل و قابیل دارد،‌ داستان کتی را به‌ صورت موازی با داستان آدم،‌ پدر دو پسر روایت می‌کند و بعد سراغ ماجرای دو برادر می‌رود.

اقتباس قبلی از رمان شرق بهشت را الیا کازان در سال 1955 با نقش‌آفرینی جیمزدین و ریچارد داوالوس کارگردانی کرد که بیشتر روی نسل دوم خانواده متمرکز بود اما فیلم تازه قراراست بیشتر از نقطه‌ نظر کتی روایت شود. برایان گریزر برای تهیه‌کنندگی اقتباس تازه‌ی شرق بهشت قرارداد بسته و احتمال دارد گری‌راس،‌ که عادت به بازنویسی فیلمنامه‌های فیلم‌هایش دارد،‌ دستی به سر و روی متن بکشد یا اینکه این کار را به نویسنده‌ی دیگری بسپارد.

لارنس این روزها برای فیلمبرداری بازی‌های گرسنگی (ماکینگچی) آماده می‌شود و فیلم بازی‌های گرسنگی(گرفتن آتش) را هم برای اکران ماه نوامبر در برنامه دارد. فیلم دیگری که از هنرپیشه‌ی برنده‌ی اسکار با نمایشنامه‌ی نقاط روشن (2012) آماده‌ی نمایش است،‌ همکاری تازه‌اش با دیویداوراسل (نمایشنامه‌ی نقاط روشن) با عنوان کلاهبرداری آمریکایی است.

منبع: دنیای تصویر

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار