فرانسه در ادامه دخالت نظامی خود در آفریقای مرکزی، تعداد نظامیان خود را از 1200 به 1650 نظامی افزایش داد و وزیر دفاع فرانسه هم با سفر به بانگی پایتخت آفریقای مرکزی گفت: برای تامین منافع با هر گروهی در آفریقای مرکزی مذاکره می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، فرانسه با چراغ سبز شورای امنیت وارد چهارمین مداخله نظامی خود در قاره آفریقا شده و آفریقای مرکزی هم که در قلب افریقا واقع است، سرشار از منابع زیرزمینی همچون طلا ، نفت و اورانیوم است.

اولاند رییس جمهور فرانسه چند روز پیش با سفر به بانگی پایتخت افریقای مرکزی و دیدار با نظامیان فرانسوی حاضر دراین کشور گفت: ما اینجا هستیم تا به اهداف از پیش تعیین شده خود برسیم.

تلویزیون فرانسه به نقل از کارشناسان اقتصادی اعلام کرد: هزینه مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی، تنها در 6 ماه آینده حدود نیم میلیون یورو خواهد بود.

کارشناسان معتقدند فرانسه از نظر سیاسی و عملیات نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی، به رای شورای امنیت اکتفا کرده و اروپایی ها الان در بعد نظامی، مانند روزهای ابتدایی مداخله نظامی ارتش فرانسه در مالی، از پاریس در جمهوری آفریقای مرکزی حمایت نمی کنند چرا که اروپا هم اکنون از نظر اقتصادی به شدت در فشار است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار