سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده برج مسکونی و گرفتار شدن 50 تن از ساکنان در شهرک اکبا‌تان خبر داد.

جلال ملکی در تشریح خبر فوق به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: صبح امروز در ساعت 10:40 دقیقه ستاد فرماندهی آتش نشانی از حریق گسترده ای در یکی از بر‌جهای مسکونی در شهرک اکبا‌تان مطلع و بلافاصله 3 ایستگاه حریق، دو گروه نجات، 2 بالا بر، یک تشک نجات و یک دستگاه خودروی تنفسی عازم محل حریق شدند.

وی ادامه داد: این آتش سوزی گسترده در طبقه پنجم ساختمان 12 طبقه ای رخ داده بود که در ابتدا دچار انفجار و سپس کاملا شعله ور شد.

ملکی افزود: دود فراوانی طبقات را فرا گرفته بود و مرد صاحبخانه در میان شعله های آتش گرفتار و دچار سوختگی شده بود.

آتش نشا‌نان بلافاصله مرد 35 ساله را از محل حریق خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند همچنین 50 تن از ساکنان برج در وضعیت نا ایمن در طبقات بالایی محبوس شده بودند که آتش نشا‌نان همه ساکنان را به سلامت خارج کردند.

وی اذعان کرد: گروه دیگر آتش نشا‌نان نیز آتش سوزی را مهار کرده و پس از تخلیه دود و ایمن سازی محل عملیات را در ساعت 12 به پایان بردند.

این مقام مسئول در آتش نشانی در پایان یاد آور شد علت انفجار و آتش سوزی توسط تیم کارشناسی در دست بررسی است و همچنین گفت: 2 تن از آتش نشا‌نان در حین عملیات مصدوم که توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

گفتنی است به علت گستردگی حریق رئیس سازمان آتش نشانی تهران نیز برای فرماندهی عملیات اطفای حریق در محل حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار ، آتش ، طبقات ، دود ، برج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار