وزارت کشور اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود چهار هزار معترض اوکراینی همچنان در میدان استقلال کییف حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه روسیاالیوم، وزارت کشور اوکراین در ادامه اعلام کرد که 1900 نیروی امنیتی حمایت امنیت پایتخت این کشور طی شب گذشته را بر عهده داشتند.

مردم اوکراین در تظاهرات روز پنجشنبه موانعی که نیروهای امنیتی آنها را در ورودی های خیابان منتهی به میدان استقلال کییف ساخته بودند، از بین بردند.

تصمیم ناگهانی رئیس جمهور اوکراین برای برقراری روابط بهتر با مسکو نیز به اعتراضات داخلی دامن زده است و پیش شرط اتحادیه اروپا در خصوص آزادی تیموشنکو و سفر وی به آلمان برای مداوای پزشکی مانع بزرگی برای امضای قرارداد تجارت آزاد با اوکراین بوده و رئیس جمهور اوکراین به همین علت امضای قرارداد تجاری با اروپا را به تاخیر انداخته است.

تاکید ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین بر لزوم افزایش همکاری ها با روسیه در شرایطی است که اعتراضات داخلی نسبت به تصمیم اخیر وی در مخالفت با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و این اعتراضات اوکراین را با شدیدترین چالش سیاسی پس از انقلاب نارنجی در سال های 2004 و 2005 میلادی روبرو کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار