گری کوئینلان، نماینده استرالیا در سازمان ملل به 15 عضو شورای امنیت گفت که توافق 24 نوامبر میان ایران و شش قدرت جهانی تعهدات قانونی برای اقدامات سازمان ملل را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، کوئینلان در جدیدترین گزارش خود طی 90 روز اخیر اعلام کرد: " اقدامات شورای امنیت ادامه خواهند یافت؛ و کشورها به اجرای آنها متعهد هستند. تنها شورای امنیت می‌تواند درباره تغییر یا لغو این تحریم‌ها تصمیم بگیرد و تا آن زمان کشورهای عضو باید به اجرای آنها متعهد باشند."

شورای امنیت  4 قطعنامه علیه تهران به تصویب رسانده است . در مقابل ایران ادعای تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را رد کرد و از تعلیق برنامه هسته‌ای خود امتناع کرد. با اینحال در مذاکرات ماه گذشته ژنو با محدود ساختن موقت برنامه هسته‌ای خود موافقت کرد.

کوئینلان مدعی شد که برخی از کشورها از ادامه نقض تحریمهای سازمان ملل گزارش می‌دهند. 

شورای امنیت چندین ساعت پس از آنکه وزارت خزانه‌داری آمریکا  اعلام کرد که چندین شرکت و تبعه دیگر را برای حمایت از برنامه هسته‌ای ایران وارد لیست سیاه خود کرده‌ است درباره گزارش کمیته تحریم‌ها جلسه‌ای تشکیل داد.

این اخبار درحالی منتشر می‌شود که گروه 1+5 در تلاش هستند تا با استفاده از مذاکره با ایران راه‌حلی برای موضوع برنامه هسته‌ای این کشور بیابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار