دومین همایش ملی مدیریت کیفیت خدمات شهری در هتل پردیسان مشهد با حضور برخی مدیران و کارشناسان شهرداری‌های کشوری و استانی برگزار شد،

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مشاور عالی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهورگفت: اگر بتوانیم نقش مردم و حاکمیت را به خوبی در جامعه تعریف کنیم زمینه‌ساز رقابت‌هایی می‌شود که به طبع آن پیشرفت کشور حاصل خواهد شد.

احمد طباطبائی با اشاره به نقش مهم مردم در مدیریت شهر اظهارکرد: یک‌پارچه‌سازی نظرات مردم و مسئولان در این امر بدون شک نقش موثری در بهبود کیفیت خدمات شهری خواهد داشت.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، تصريح كرد: چین امروز بعنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان نمونه‌ای از تلاش دولت‌ها برای توان سنجی مردم در امور مختلف صنعتی کشاورزی و اقتصادی ديده مي شود.

محمود عسگری آزاد ادامه داد: بايد نگاه ويژه اي به عملكرد خود در ايران داشته باشيم.

مشاور سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کیفیت خدمات عمومی در کلیه ابعاد، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری قابل پیاده‌سازی است و مي توان آن را اجرايي كرد.

هدف از برگزاري همايش، طراحي مدل استانداردسازي كيفيت خدمات شهري

بهروز ریاحیتصريح كرد: یکی از اهداف اصلی برگزاري این همایش، طراحی مدل استانداردسازی کیفیت خدمات شهری است كه بر اساس آن بتوان رويكرد جديدي را در نحوه مديريت شهري كشور پياده سازي كرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با اشاره به تلاش متخصصان و کارشناسان در حوزه مدیریت شهری بكارگيري تخصص و تجربه نتيجه بخش خواهد بود.

بسیاری از ویرانی ها در زلزله به دليل نبود توجه به رعایت کیفیت سازه ها است

ریاحی یادآور شد: کشورها امروز در برابر حوادث غیر مترقبه عاجزند و ما زلزله بم را تجربه کرده ایم که علت بسیاری از ویرانی هایش عدم رعایت در کیفیت سازه ها از جمله جوش های ساختمانی بود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد حس مسئولیت درمهندسان ناظر ساختمانی بیان کرد: رعایت کیفیت در خدمات شهری باید ساماندهی شود.

دبیر دومین همایش ملی کنفرانس مدیریت کیفیت خدمات شهری با تاکید بر اینکه کیفیت در خدمات حرف اول می زند عنوان کرد: هنوز در برخی شهرداری ها برای صدور پروانه باید به بایگانی های کهنه 30 سال پیش برگردیم.

ریاحی ادامه داد: این کیفیت در خدمات به جند دلیل اهمیت دارد که از جمله اینکه رضایت عمومی مردم را در بر دارد.

وی تاکید کرد: رضایت عمومی مردم سرمایه اجتماعی دولت است که این سرمایه مادی نیست بلکه اعتماد مردم به حکومت و نظام است.

وی با اعلام اینکه 80 هزار خودرو در تهران شماره گذاری و 20 هزار در مشهد پرسید : آیا با افزایش خودروها، خیابانها ، فضای سبز و امکانات زیر ساختی برای افزایش کیفیت خدمات با ورود خودروها به شهر هم افزایش داشته است.

ریاحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بهره مندی از هنر نیز یکی از حقوق شهروندان است اما سرانه 100 هزار به یک سینما را در شهرها نداریم.

توجه به تخصص و تجربه الگويي در بحث مديريت خدمات شهري حائز اهميت است

مازیار حسینی رئیس همایش بيان كرد: امروز کشورمان در توجه به تخصص و تجربه به الگویی در بحث مدیریت موفق خدمات شهری تبدیل شده.

محمد مهدی متوسلی تاكيد كرد: با اشاره به بند 55 قانون شهرداری‌ها، ارائه خدمات شهری از وظایف شهرداری‌هاست و برگزاری اولین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست در مشهد در ارائه خدمات بهتر به شهروندان تاثير گذار است.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری اقدامات خوبی انجام داده و در این حوزه موفق عمل کرده است.

متوسلی با اشاره به افزایش جمعیت شهرها و توسعه شهرنشینی بيان كرد: با توجه به پیچیدگی‌ مسائل شهری، پرداختن به این مسائل در این کنفرانس به حل مشکلات موجود در این حوزه مي انجامد.

وی با توجه به نتایج مثبت هم‌اندیشی شهرداران گفت: طرح تجارب مثبت شهرداران در این کنفرانس و بیان مشکلات این حوزه باعث ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات می‌شود و اين موضوع قابل توجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی از سوی دولت گفت: مسائل مطرح شده در این منشور مانند بهداشت، کار، آزادی بیان، حقوق دینی و مطبوعات از موضوعاتی است که به خوبی مورد توجه قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتیکه هریک از این موضوعات مورد توجه قرار نگیرد گوشه‌ای از نظام شهروندی آسیب می‌بیند و بهتر است با جديت بيشتري به اين موضوع توسط مسئولان شهري اهميت داده شود.

غلامرضا یادگارزاده عضو هیئت علمی سازمان سنجش آموزش کشور بيان كرد: نقش آموزش‌های رسمی و غیررسمی در افزایش کیفیت خدمات شهری در بین شهروندان و عموم جامعه اهميت داشته و به مدل مناسب آموزش خدمات شهروندان در چند محور ارائه شده بايد توجه داشت.

اين گزارش حاكي است: دومین همایش مدیریت کیفیت خدمان شهری با حضور مقامات عالی رتبه علمی و کشوری در 21 و 22 آذر ماه در مشهد مقدس در محل هتل پردیسان برگزار خواهد شد.

محمد رضا پگاه؛ دبیر اجرایی این همایش گفت: بهره گیری از آخرین یافته ها در زمینه شاخه های مرتبط با کیفیت در خدمات شهری، آشنایی با مشکلات و چالشهای توسعه و به کارگیری ساز و کارها از اهداف و مدیری یکپارچگی شهری و الزامات و نحوه اجرایی شدن آن برنامه ریزی شهری در جهت ایجاد شهری پایدار، شناسایی استاندارهای مدیریت کیفیت خدمات شهری از محور های تخصصی این همایش می باشد.


برچسب ها: دومین ، همایش ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.