مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مراسم بزرگ "عزاداری اربعین حسینی از حرم تا جمکران" باید مردمی برگزار شود، گفت: باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم، از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري دیروز  در دومين جلسه شوراي عالي عزاداري بزرگ اربعين حسيني كه با حضور استاندار قم و روساي كميته‌هاي ستاد در دفتر مدیر حوزه علمیه برگزار شد، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم باشکوه، گفت: این کار، پاسداشت شعائر دینی است.

وی با تاکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی(ع) باید مردمی برگزارشود، تصریح کرد: باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر راسم اربعین حسینی، از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با توصیه به مسئولان برگزاری «مراسم بزرگ اربعین حسینی از حرم تاجمکران»، بیان داشت: مراسم نباید به صورتی برگزارشود که اصل آن  یعنی عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) تحت شعاع برخی کارها  قرار گیرد؛ بلکه باید اصلِ عزاداری حفظ شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این مراسم بزرگ، خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم در طول تاریخ، آبرومند بوده و مراسم روز اربعین نیز باید در تراز این شهر و آبرومندانه برگزار شود.

حضور 80 هیئت طلاب و روحانیون

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مسئول کمیته مردمی ستاد برگزاری «مراسم بزرگ اربعین حسینی از حرم تا جمکران» نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از برنامه‌های این کمیته، از حضور 80 هیئت مذهبی طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در این مراسم خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، مساجد، هلال احمر، اصناف، حوزه علمیه قم، جامعة الزهرا، حوزه علمیه خواهران، جامعة‌المصطفی(ص)، موسسات قرآنی، روحانیون مستقر در بخش ها و روستاها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، هنرمندان، سازمان ملی ورزش و جوانان و سایر نهاد‌های مردمی برای مشارکت در برگزاری باشکوه این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.

برگزاري مراسم عزاداري اربعين حسيني موجب پاسداشت شعائر ديني است

استاندار قم نیز در این جلسه، ضمن تسليت ايام سوگواري شهادت اباعبدالله الحسين(ع)، برگزاري اين مراسم مردمي بزرگ و يكپارچه را موجب پاسداشت هرچه بيشتر شعائر ديني دانست.

كرم رضا پيريايي با اشاره به برگزاري جلسات هماهنگي تجمع بزرگ عزاداران حسيني گفت: در جلسه ي اول ستاد كه در استانداري قم برگزاري شد روساي كميته ها و مسئوليت هاي ايشان تعيين شد و سپس روساي كميته ها هر يك نسبت به تشكيل جلسات درون كميته اي اقدام نمودند و نهايتا در جلسه دوم نسبت به ارائه ي گزارش كارهاي انجام شده اقدام كردند.

استاندار قم ضمن قدرداني از كارهاي انجام شده جهت برگزاري هرچه باشكوه تر اين مراسم، گفت: ادارات و سازمان ها نقش بسترسازي اين رويداد عظيم را بر عهده دارند و مهم ترين بخش اين عزاداري بزرگ و ملي، هيئات و دسته جات مذهبي مي باشند.

در اين جلسه همچنين روساي كميته هاي پشتيباني، امنيتي، اجرايي، مردمي و اطلاع رساني ستاد عزاداري بزرگ اربعين حسيني، گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي خود را به استاندار قم ارائه كردند.

زمان برگزاری مراسم

به گزارش مرکز خبر حوزه، مراسم بزرگ اربعین حسینی از حرم تا جمکران، دوشنبه، 2 دی‌ماه، ساعت 13:30 از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، به سوی مسجد مقدس جمکران، از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و مردم عزادار با حضور در مسجد مقدس جمکران، تجمع بزرگی را تشکیل خواهند داد.

سخنران مراسم مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، امام جمعه قم خواهد بود که مداحان اهل‌بیت(ع) نیز به مداحی خواهند پرداخت./س

 
برچسب ها: قم ، حسینی ، بوشهری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.