شهردار مشهد گفت: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق در رابطه با جمع‌آوری نقدینگی و هدایت آنها به سمت پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛صولت مرتضوی دیشب در بخش پایانی نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، اظهار کرد: سیاست دولت آن است که تورم را به مرز 25 درصد برساند و در صورت تحقق این امر کمک شایان توجهی به شهرداری‌ها و مردم خواهد شد.

وی افزود: در سال 93 تورم مزمن شهرداری‌ها را آزار خواهد داد به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم چنانچه نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق در رابطه با جمع‌آوری نقدینگی و هدایت آنها به سمت پروژه‌های عمرانی اقدام کنند کاری بسیار بزرگ انجام صورت خواهد گرفت.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: می‌توان اعتباری تا سقف 10 هزار میلیارد تومان با عنوان کمک‌های فنی و اعتباری تعیین کرد.

وی ادامه داد: امسال توانستیم حدود 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت را به فروش برسانیم و این کار با چند درصد سود بیشتر با همکاری بانک‌ها صورت گرفته ولی با توجه به تورم موجود نمی‌توان از اوراق مشارکت به نحو مطلوب استفاده کرد.

مرتضوی با بیان اینکه بانک‌ها منابعی در اختیار دارند و باید در قانون بودجه مصوب شود که بتوانیم از این منابع استفاده کنیم عنوان داشت: این آمادگی در برخی بانک‌ها وجود دارد که تسهیلاتی چند ده میلیاردی در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند ولی ساز و کار قانونی برای این امر وجود ندارد.

شهردار مشهد افزود: بحث تونل مشترک شهری باید به وسیله ایجاد تکلیف قانونی و انتخاب متولی واحد پیگیری شود./س

برچسب ها: قم ، شهردار ، مشهد ، مرتضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.