رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به مقاله آیت الله سبحانی در موضوع فلسفه اصول فقه اشاره کرد و گفت: این که یک فقیه با این موضوع مقاله نوشته‌اند باعث می‌شود که این علم تولید شود و مقاله ایشان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد  در همایش ملی فلسه اصول فقه اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گوییم که حوزه علمیه قم را کانون معرفت و حکمت و سنگر دفاع از اهل بیت (ع) و پیشاهنگ معرفت قرار داد.

وی افزود: خدا را سپاس می‌گوییم که در عصری به دنیا آمده‌ایم که انقلاب اسلامی در آن واقع شد و به برکت این انقلاب شیعه جهانی شده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: این همایش یازدهمین نشست از سلسله نشست‌ها به بهانه روز فلسفه است و هر سال در آن یک موضوع علمی نو بررسی می‌شود و از حکیمی معاصر تکریم می‌شود.

وی ضمن تشکر از آیت الله سبحانی برای حضور در این جلسه و ارائه مقاله بیان کرد: نخستین نشست نیز با حضور آیت الله سبحانی با موضوع فلسفه‌های مضاف برگزار شد و در آن نشست آیت الله سبحانی با موضوع فلسفه دین سخنرانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد به مقاله آیت الله سبحانی در موضوع فلسفه اصول فقه اشاره کرد و گفت: اینکه یک فقیه با این موضوع مقاله نوشته‌اند موجب می‌شود که این علم تولید شود.

وی با اشاره به خدمات آیت الله غروی اصفهانی تصریح کرد: سهم آیت الله غروی اصفهانی در تولید این علم بسیارزیاد است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه تعریف علم‌ها بسیار مهم است گفت: باید در تعریف علم‌ها دقت کنیم و ببینیم که کدام علم را تعریف می کنیم./س

برچسب ها: قم ، رییس ، پژوهشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.