شرکت هواپیماسازی کانادایی بمباردیه پنجشنبه از سفارش قطعی شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز برای خرید 30 فروند هواپیمای منطقه ای سی ار جی 900 نکست جن از این شرکت هواپیماسازی به ارزش یک میلیارد و 420 میلیون دلار آمریکا ( یک میلیارد و 30 میلیون یورو) خبرداد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بمباردیه اعلام کرد این سفارش نخستین شرکت هواپیمایی جهان با گزینه ای برای 40 هواپیمای دیگر همراه است که به این ترتیب رقم کل بالقوه سفارش را به حدود سه میلیارد و 380 میلیون دلار می رساند.
رقیب برزیلی بمباردیه یعنی گروه امبرائر کمی پیشتر از قراردادی با همین شرکت هواپیمایی آمریکایی برای خرید 60 فروند هواپیمای منطقه ای به ارزش دو میلیاردو 500 میلیون دلار خبرداده بود.
نهایی شدن ادغام بین شرکت آمریکن ایرلاینز و یواس ایرویز موجب رها شدن این قراردادها از انتظار شد.
شرکت بمباردیه در بیانیه ای اعلام کرد:« با این سفارش ، آمریکن ایرلاینز به نخستین مشتری تبدیل خواهد شد که از اصلاحات جدید در موتورهای دوگانه هواپیماهای منطقه ای سی ار جی 900 نکست جن با کاهش هزینه های بهره برداری تا سطح پنج و نیم درصد در مقایسه با هواپیماهای نسل قدیم بهره مند خواهد شد.»
به گفته مایک آرکامون مدیر کل شاخه هواپیماهای تجاری بمباردیه ، اصلاحات این نوع هواپیما امکان صرفه جویی هایی را در خصوص هزینه سوخت ایجاد می کند که می تواند به 500هزار دلار در هر هواپیما با بهره برداری عادی در یک ناوگان ، منجر شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار