نيروهاي رژيم صهيونيستي دهها نفر از جمله بيش از بيست کودک فلسطيني را در منطقه دره رود اردن آواره کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ نيروهاي اسرائيلي سي ساختمان از جمله بيش از ده خانه متعلق به فلسطينيان را در منطقه اشغالي دره رود اردن تخريب کردند. اين کار سبب شده است چهل و يک نفر از فلسطينيان آواره شوند که بيست و چهار نفر آنها کودک هستند. 

يکي از آوارگان گفت ارتش اسرائيل با بولدوزر خانه هاي ما و همچنين طويله هايي را که در آنها گاوهايمان را نگه مي داشتيم تخريب کرد. من و همسرم مجبور شدم شب را زير باران بدون سرپناه بخوابيم و کودکانمان نيز بي سرپناه ماندند. ما بقيه کودکان را به خانه هاي بستگانمان فرستاديم.  منطقه اي که اسرائيل خانه هاي فلسطينيان را در آنجا تخريب کرد از اطراف با شهرکهاي يهودي نشين و همچنين پايگاههاي ارتش اسرائيل محاصره شده بود. اوايل امسال نيز يک بار ديگر خانه هاي همين فلسطينيان در اين منطقه تخريب شده بود. 

حمزه زبيدات فعال فلسطيني گفت اين مردم فقير هستند. آنها در بيغوله هاي ساخته شده از آهن پاره و پلاستيک زندگي مي کردند زيرا اسرائيل اجازه ساخت خانه به آنها نمي داد.  زندگي آنها با نگهداري گاو و گوسفند تامين مي شود اما نيروهاي اشغالگري اسرائيلي همچنان سرپناهها و محل نگهداري گاو و گوسفندان و طيور را در اينجا از بين مي برد. 

تشکيلات خودگردان اجازه فعاليت در اين قسمت را ندارد و فقط نهادها و سازمانهاي امدادرسان بين المللي به فلسطينيان محروم در اين منطقه کمک مي کنند.  يک فلسطيني گفت آنها به ما چادر مي دهند اما بولدوزرهاي اسرائيلي بارها و بارها چادرهاي ما را ويران مي کنند.  به نظر من ما به جاي چادر به حل ريشه اي اين بحران نياز داريم زيرا هر بار اسرائيليها سرپناههاي ما را از بين مي برند. اسرائيل مي خواهد ما را از زمينهايمان بيرون کند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار