روزهاي سرد زمستاني ممكن است يخ زدگي كنتورهاي آب را به دنبال داشته باشد به طوريكه رعايت اصول ايمني و پيشگيري هاي لازم در اين شرايط بيش از پيش با اهميت جلوه مي كند.

به گزاش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يخ زدگي كنتورهاي خطوط انشعاب از جمله حوادث روزهاي سرد زمستاني است. اگر چه بعضي ازمناطق كشور به علت وضعيت جوي خاص به طور معمول با مشكل يخ زدگي كنتورها روبرو هستند اما تجربه نشان داده است كه در سرماهاي با دوره بازگشت طولاني حتي در شهرهاي غير سردسير نيز حوادث  خزدگي كنتورها وجود خواهد داشت.

در روزهايي كه كاهش دماي هوا به شدت محسوس است،شهروندان به ويژه درمناطق سردسير بايد با انجام مراقبت هاي لازم از يخ زدگي كنتور و انشعاب هاي آب منازل خود پيشگيري كنند.

عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه ای پر از خاک اره و کاه در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان از جمله راهکارهاي مقابله است و به اين طريق مي توان از قطع طولاني مدت جريان آب در شبكه داخلي منزل و ساير اماكن جلوگيري كرد.

همچنين مشتركاني كه انشعاب و كنتور آب آنها دچار يخ زدگي شده به هيچ وجه از آب داغ به طور مستقيم براي يخ زدايي استفاده نكنند زيرا موجب تركيدگي لوله و كنتور خواهد شد و براي اين كار مي توان از وسايل گرمازا و حرارتي (مثل سشوار) بدون اينكه كنتور و اتصال هاي آن درمعرض حرارت و شعله مستقيم قرار گيرد، استفاده كرد.

برچسب ها: کنتور ، یخ زدگی ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار