فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب و دستگیری 3 نفر متهم در این رابطه در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سرهنگ دوم پاسدار اکبر کاویانی اظهار داشت: طی عملیات ایست و بازرسی مشترک فی مابین مأموران پاسگاه منطقه دو آب صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ و پرسنل گشت یگان حفاظت استان مبنی بر مشکوک شدن به یک دستگاه خودرو سواری، واحد گشت یگان حفاظت با همکاری مأموران این پاسگاه پس از بازرسی خودرو، موفق به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و نیز دستگیری 3 نفر تهم در این خصوص شدند.

وی گفت: بر اساس ماده واحده قانون مصوب سال 79، هر گونه ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون اخذ مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی جرم محسوب می شود.

وی افزود: در آبان ماه سال جاری ، تعداد 1331 مورد سرکشی از آثار تاریخی توسط پرسنل یگان حفاظت این اداره کل انجام گرفته است.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر چلگرد ) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.