مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید در 100 روز اول کنترل تورم بود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محمد حسین مقیمی  در نشست خبری ارائه گزارش 100 روزه دولت در استان مرکزی افزود: دولت تدبیر و امید با سیاست ها و برنامه های کاربردی موفق شد تا حدودی تورم را مهار کند.
وی ادامه داد: همچنین دولت در سیاست خارجی موفقیتهای خوبی به دست آورد و توانست به نتایجی در گفت و گو با کشورهای 1+5 دست یابد.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: در 100 روز اول کار دولت، برای اولین بار در استان نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با حضور روسای بیش از 40 تشکل تولیدی، بازرگانی، کشاورزی و صنعتی برگزار شد.
مقیمی ادامه داد: در این نشست نمایندگان بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص مسائل صنعت، کشاورزی، گردشگری و ساختمان بحث و تبادل نظر کردند و این نشستها ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند،ادامه داد: گفت و گوی بخش خصوصی و دولت و واگذاری اختیارات به بخش خصوصی موجب رشد این بخش می شود.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت سه نشست ستاد سرمایه گذاری با دستور کار رسیدگی به شکایات سرمایه گذاران از دستگاه های اجرایی و پیگیری موضوعات برگذار شد.
مقیمی ادامه داد: همچنین در این مدت 10 نشست کمیته ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحد های تولیدی و رسیدیگی به مشکلات بیش از 55 واحد تولیدی برگزار شد.
وی اظهار کرد: این نشستها در ارتباط با مشکلات کارخانه ها و بدهی آنها به بانک ها و دستگاه های اجرایی با حضور نمایندگان دستگاه ها و بخش خصوصی برگزار و برای حل مشکلات بسیاری از واحدها تصمیم گیری شد.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: تشکیل دو نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و هشت کمیته کارشناسی با موضوع تعیین و تکلیف مشاغل خانگی سال های 91 و 92 و تصویب طرح های متقاضی در بخش بنگاه های زود بازده از دیگر برنامه های دولت در این مدت در استان بود.
مقیمی یادآور شد: در این مدت برای کسب اطلاعات بیشتراز وضعیت شهرستان ها 11 نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان با کمیته برنامه ریزی شهرستان ها برگزار شد که درآنها کارگروه های کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت،کشاورزی، عمران شهری، راه ترابری، بهداشت، درمان، سلامت و فرهنگ تشکیل و مشکلات و کمبودهای شهرستان ها مطرح شد .
وی ادامه داد: با توجه به خشک سالی های اخیر تعدا زیادی از قنوات یا خشک شده یا در حال خشک شدن است که دو تصمیم درباره آنها اتخاذ شد که بر طبق آنها ، برای قنواتی که پنج سال از خشک شدن آنها می گذشت مجوز چاه به جای قنات به کشاورزان داده شد.
استاندار استان مرکزی افزود: اعتبار لایروبی 275 قنات در سطح استان تا پایان سالجاری تامین شدو تا تابستان سال آینده برای دو برابر این تعداد تامین اعتبار خواهد شد.
مقیمی اظهار کرد: همچنین برای تعمیر 400 کیلومتر از کانال های آب رسانی کشاورزی تامین اعتبار شده است و دوبرابر این رقم تا تابستان سال آینده تامین اعتبار خواهد شد.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از مشکلات مهم شهر اراک است خاطر نشان کرد: در این خصوص نشستی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست و یک نشست نیز با سمن ها تشکیل وتصمیماتی اتخاذ شد.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: روان سازی ترافیک، ایجاد زیر گذر و روگذر، تعویض خودروهای فرسوده و دودزا، گاز سوز کردن اتوبوس ها و قطار شهری اراک مواردی هستند که درخصوص آلودگی هوا باید به آنها توجه شود.
مقیمی ادامه داد: در این مدت عملیات گاز سوز کردن تعدادی از کوره های آجر پزی اطراف اراک که مازوت استفاده می کنند با پیگیری نمایندگان و شورای روستای مرزیجران آغاز شد که 50 درصد هزینه آن با استفاده از آورده مالکان کوره ها و 50 درصد از اعتبارات شرکت گاز و استانداری استان تامین شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 80 دیگ کارخانه آلومینیوم اراک از مدار خارج شد که بعد از اصلاح و نوسازی جایگزین می شوند و این کار تا بازسازی 360 دیگ ادامه می یابد./س
برچسب ها: کنترل ، تورم ، دولت تدبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.