رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات، از تولید 30 هزار اصله نهال آتریپلکس به منظور جلوگیری از فقر عرصه های طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، طالبی افزود: این تعداد اصله نهال در 80 تا 100 هکتار از عرصه های منابع طبیعی و بیابانی شهرستان محلات با کمک و مشارکت بهره برداران منابع طبیعی تا پایان سال جاری غرس خواهد شد.
وی افزایش پوشش گیاهی، مانعی برای روان شدن سیلاب مخرب و جلوگیری از فرسایش خاک را از اهداف کشت نهال آتریپلکس در شهرستان محلات عنوان کرد.
طالبی با بیان اینکه،این نهال ها در مناطقی که به علت چرای بی رویه دام تخریب شده اند و یا فاقد پوشش گیاهی مناسب هستند غرس خواهد شد اظهار داشت: سازگاری با شرایط آب وهوایی منطقه و نیاز کم به آب از دلایل انتخاب این گیاه در اراضی بیابانی شهرستان محلات است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات ادامه داد: برای تولید نهال آتریپلکس در محلات از محل اعتبارات داخلی اداره منابع طبیعی این شهرستان 80 میلیون ریال هزینه شده است.
طالبی بیان داشت: سال گذشته نیز 40 هزار اصله نهال آتریپلکس در اراضی بیابانی شهرستان محلات کاشته شده است .
وی وسعت عرصه های ملی و طبیعی شهرستان محلات را 185 هزار هکتار برآورد کرد و گفت: با درجه بندی غنی ، متوسط و فقیر این مراتع به ترتیب45،14 و 64 هزار هکتار عنوان کرد. /س

برچسب ها: تولید ، نهال ، آتریپلکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.