انتظار می‌رود که اسرائیل امروز به طور رسمی به سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای (CERN) بپیوندد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری معا، برپایه این گزارش، اسرائیل تنها طرف غیر عضو در اتحادیه اروپا است که نامزد پیوستن به این سازمان است.

پیوستن به سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای فواید علمی و اقتصادی زیادی برای اسرائیل خواهد داشت زیرا به شرکت‌های اسرائیلی فرصت رقابت در زمینه مناقصه‌های این سازمان را می‌دهد.

رژیم اسرائیل که معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده و به گفته کارشناسان تا 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد قرار است امروز به این سازمان بپیوندند.

سرن بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان است که در سال 1954 در بخش شمال‌ شرقی شهر ژنو در کشور سوئیس در مجاورت مرز فرانسه ایجاد شد. در حال حاضر بیست کشور اروپایی عضو این سازمان بوده و بیش از 2600 کارمند به طور تمام وقت و همچنین در حدود 7931 دانشمند و مهندس (به نمایندگی 580 دانشگاه و مؤسسهٔ تحقیقاتی از 80 کشور جهان) در آن مشغول به کارند.

فعالیت اصلی سرن ساخت تجهیزات شتاب دهندهٔ ذرات و دیگر زیربناها و تجهیزاتی است که برای تحقیقات فیزیکی در انرژی‌های بالا استفاده می‌شوند. چهار آشکار ساز بزرگ سرن، حاصل همکاری‌‌های بین‌المللی می ‌باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار