رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: لازمه داشتن سند فرهنگی برای طرح نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)، رعایت ضرورت‌هایی است که بخشی از این ضرورت‌ها در طرح نوسازی رعایت شده است و باقی نیز می‌توانند اجرا شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمدحسین بنیانیان در بازدید از منطقه ثامن اجرای طرح نوسازی را در گستره‌ای 360هکتاری درخورتوجه دانست و افزود: حریم رضوی موضوعی ملی است و حضور دستگاه‌های مختلف و توجه مسئولان استانی و کشوری از لازمه‌های اجرای صحیح طرح نوسازی آن است؛ از این‌رو هیچ سازمان و نهادی نباید خود را جدا از اجرای آن بداند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: درنظرکردن پیوست فرهنگی نه‌تنها از ضرورت‌های پروژه‌های اطراف حرم امام رضا(ع) است بلکه تمام پروژه‌های اجراشده در مشهد باید این ضرورت را درنظر بگیرند.

وی افزود: یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، خارج‌کردن فرهنگ از حاشیه و واردکردن آن به متن تصمیم‌گیری‌ها بوده است و نهادهای فعال فرهنگی منطقه ثامن نیز باید در همین راستا حرکت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از مسئولان پروژه‌هایی که به مسائل فرهنگی اهتمام داشته‌اند، تاکید کرد: باید این نکته را برای همه مسئولان جا بیندازیم که به اثر تصمیماتشان بر حوزه فرهنگ به معنای اعم آن توجه کنند.

محمدحسین بنیانیان در پایان بازدید خود جلسه‌ای نیز با محسن برزویی، شهردار منطقه ثامن داشت که در پایان آن مقرر شد نشست‌های دیگری نیز با حضور او و دیگر استادان کشوری برای تکمیل تدوین سند پیوست فرهنگی منطقه ثامن برگزار شود.

 

برچسب ها: ضروری ، طرح ، نو ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.