ساری/

بارش باران از امروز در مازندران

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفـت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی ، هوای مازندران از روز پنجشنبه ابری و در برخی مناطق به ویژه ازسمت غرب با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ وضعیت هوای امروز مازندران را صاف تا نیمه ابری ، سمت باد را شمال شرقی تا غرب ، سرعت باد را چهار تا 10 متر بر ثانیه و وضعیت دریا را با موج کوتاه پیش بینی کرد.

وی افزود: همچنین بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی هوای مازندران از ساعت 10 صبح روز جمعه نیمه ابری در برخی ساعت ابری و بویژه از سمت غرب این استان با بارش پراکنده باران همراه است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران اظهار داشت: هوای مازندران از ساعت 10 صبح روز شنبه هفته آینده نیز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران ، وزش باد و توفانی شدن دریا همراه خواهد بود که البته این بارش ها در ارتفاعات به صورت ریزش برف است.

اسدی با بیان اینکه هوای مازندران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به علت شکل گیری جریانات گرم جنوبی حدود شش تا 26 درجه افزایش یافته بود، گفت: از بامداد دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری با نفوذ توده هوای سرد و ناپایدار شاهد ابرناکی آسمان همراه با بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات با بارش برف همراه بود که بر همین اساس نیز دمای هوا نیز بین هشت تا 17 درجه کاهش یافته بود.

وی افزود: در دو روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در نوشهر 6/69 ، بابلسر 5/58 ، ساری 3/43 ، دشت ناز 9/42 ، قائمشهر 6/36 ، کیاسر 3/27 ، پل سفید 8/25 ، بندرامیرآباد 1/25 ، آمل 2/42 ، سیاه بیشه 3/21 ، آلاشت 8/20 ، بلده 6/17 ، گلوگاه 11 و کجور شش میلیمتر باران بارید.

او ادامه داد: همچنین در این مدت در کیاسر 45 ، بلده 31 ، سیاه بیشه 27 ، آلاشت 23 کجور 13 و پل سفید پنج سانتی متر برف بارید و بیشترین میزان سرعت باد نیز با 72 کیلومتر در سرعت در رامسر و کم ترین آن نیز با 14 کیلومتر در ساعت در آلاشت گزارش شده است./س
/انتها یپام
برچسب ها: هوا ، مازندران ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.