موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی(به‌نشر) کتاب «تعلیم و تربیت و مراحل آن» را برای بیست‌سومین بار بازچاپ کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، این کتاب به قلم دکتر غلامحسین شکوهی در قطع وزیری از سری کتاب‌های پر فروش موسسه انتشارات به‌نشر است که روانه بازار شده‌است.

در این کتاب کوشش شده‌است که آموزش و پرورش در سطوح مختلف خانواده، کودکستان، دبستان، دوره راهنمایی تحصیلی و دوره آموزش متوسطه، طبق آنچه در نظام آموزش و پرورش فعلی و در فرهنگ ما متداول است، توصیف و توجیه شود.

این کتاب در شمارگان یک هزار 500 نسخه در دو بخش تدوین شده‌است که در بخش نخست با عنوان «توضیح و تحدید مفاهیم» در هشت فصل موضوعات معنی و مفهوم تربیت، امکان تربیت آدمی، فلسفه تربیت آدمی، اهمیت تعلیم و تربیت، هدف تعلیم و تربیت آدمی، مبانی تعلیم و تربیت، اصول آموزش و پرورش و نظام آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است.

«توجیه و توصیف مراحل» عنوان بخش دوم این کتاب است که در 6 فصل مراحل مختلف زندگی انسان شامل طفولیت (تولد تا 18 ماهگی)، کودکی اول (سال سوم و چهارم زندگی)، کودکی دوم (سال‌های پنجم و ششم زندگی)، کودکی سوم (از 7 تا 12 سالگی)، نوجوانی(از 12 تا 16 سالگی) و جوانی(از 17 تا 20 سالگی) را شرح می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «ارزش تعلیم و تربیت آدمی و زیان‌هایی که بر اثر فقدان آن دامنگیر فرد و جامعه می‌شود، ایجاب می‌کند که فعالیت‌های مربوط به رشد کودک، مورد توجه خاص و مداوم قرار گیرد. شیوه‌های تربیت و روش‌های تدریس باید با توجه به نتایج مورد انتظار انتخاب شود. صحت فرضیه مربوط به سودمندی آن‌ها پیوسته در پرتو نتایجی که به دست می‌آید وارسی شود و براساس محصول این ارزیابی‌ها، مورد تجدیدنظر قرار گیرد

 

برچسب ها: چاپ ، کتاب ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.