معاون وزارت خزانه داري آمريکا در مقاله‌اي در وال استريت ژورنال عنوان کرد کشورش به اجراي جدي تحريم‌های ضد ایرانی متعهد است و به آن مي‌افزايد و فشار بر ايران همچنان افزايش خواهد يافت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ديويد کوهن در مقاله‌اي در روزنامه وال استريت درباره تحريم هاي ايران، کاهش محدود آنها، و چگونگي افزايش فشار بر  ايران به بحث پرداخته است و مي‌گويد به عنوان مسئول تدوين و اجراي برنامه تحريمها، او يقين دارد فشار بر ايران همچنان افزايش خواهد يافت و ايران شش ماه ديگر، زماني که دوره معامله فعلي منقضي شود، در مخمصه عميق‌تري خواهد بود.

به گزارش سايت صداي آمريکا ديويد کوهن با ادعاي اينکه تحريم‌هاي بين المللي موجب شد دولت ايران در ژنو پشت ميز مذاکره بيايد، ميزان کاهش تحريم ها را از نظر اقتصادي بي‌اهميت دانست و گفت بخش بزرگي از کاهش، از دادن اجازه دسترسي ايران به چهار ميليارد و دويست ميليون دلار درآمدهاي خودش ناشي مي‌شود که در خارج از ايران بلوکه شده است. افزون بر اين، لغو تحريم‌هاي آمريکا بر صادرات پتروشيمي و صنعت اتومبيل سازي آن موقتي خواهد بود.

پايگاه  اينترنتي صداي آمريکا در ادامه افزود: معاون وزارت خزانه داري آمريکا تخمين زده است که تجارت اضافي مي‌تواند در شش ماه آينده حدود يک ميليارد و  پانصد ميليون دلار درآمد براي ايران  فراهم آور. وي اين کار را دشوار دانست و از جمله به مشکلات ديرينه در بخش اتومبيل و ترجيح واردکنندگان پتروشيمي به قراردادهاي طولاني، که با توجه به دوره شش ماه معامله غير ممکن مي‌نمايد، اشاره کرد.

اين سايت اضافه کرد: برنامه‌اي که در ژنو با آن موافقت شد،  تحريم‌ها بر توانايي ايران براي خريد و فروش طلا را به حال تعليق در مي‌آورد، اما ديويد کوهن يادآور مي‌شود، از آنجا که ممنوعيت‌هاي باقيمانده، ايران را در استفاده از ذخاير ارزي يا پول خود براي خريد طلا باز مي‌دارد، ارزش اين ماده از توافق ، محدود است.

معاون وزارت خزانه داري آمريکا در پايان مدعی شد: تحريم‌ها انگيزه‌اي نيرومندي به ايران داد که اين معامله گام اول را قبول کند، و کليد مذاکرات براي راه حلي فراگير خواهد بود که مسلم سازد ايران نمي‌تواند به اسلحه اتمي دست پيدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار