رییس دفتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دانشگاه رودهن گفت: دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در راستای تلاش برای وحدت حوزه و دانشگاه و با نگاه و ساختار دانشگاهی شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ˈابوالقاسم طیبیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تصریح کرد: هدف اصلی نهاد حضور دینی با نگاه علمی و دانشگاهی در همه بخش های دانشگاه است تا هدف از حرکت علمی دانشگاه ها به سیر الی الله که طبیعتاً نتیجه آن رشد و اعتلای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نظام اسلامی است، محقق شود.

حجت الاسلام طیبی افزود: بر این اساس وظایف نهاد معطوف به تمامی فعالیت هایی است که بتواند این هدف فوق را محقق کند و در یک جمله مشاوری دلسوز برای عموم دانشگاهیان در راستای ارتقای معنوی و علمی آنان باشد.

وی در مورد اینکه چگونه می توان دانشجویان را نسبت به فعالیت های فرهنگی و مشارکت در این امر تشویق کرد، گفت: در این زمینه می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که از جمله آنها استفاده از برنامه های جذاب فرهنگی با در نظر داشتن مسائل شرعی و مقررات دانشگاهی، تشویق معنوی فعالان فرهنگی در مجامع مختلف و نیز تدارک نشست هایی با موضوع بررسی اهمیت و جایگاه مسائل فرهنگی در پیشرفت فردی و اجتماعی است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان تهران در پاسخ به این سؤال که باورها و رفتارهای مذهبی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید و نقش والدین و دانشگاه چگونه است، اظهارکرد: ارزیابی ها نشان می دهد گرایش مذهبی بسیار خوبی در اغلب دانشجویان و اساتید وجود دارد.

وی اضافه کرد: مسأله مهم آن است که بتوانیم با برنامه های فرهنگی خوب، این گرایش را تقویت کنیم.

حجت الاسلام طیبی در خصوص نقش والدین در این زمینه، تصریح کرد: قطعاً خانواده در جهت گیری مذهبی و تداوم آن نقش کلیدی دارد و بنابراین، خانواده ها نیز باید در این زمینه به یاری مسؤولان بشتابند.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: رییس دانشگاه آزاد اسلامی از شخصیت هایی است که سابقه بسیار خوبی در انقلاب دارد و پیگیری منویات مقام معظم رهبری که یکی از آنها اصلاح و تقویت مسائل فرهنگی در دانشگاه هاست، از مهمترین اهدافی است که به دنبال تحقق آن هستند.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به تلاش های فرهنگی در واحد رودهن، تصریح کرد: با توجه به اطلاعات و گزارش های واصله، تلاش های فرهنگی این واحد امیدبخش است که جای تقدیر دارد./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.