یک "رژیم غذایی" مناسب برای کسی که قصد دارد ورزش را افزایش دهد باید به گونه ای باشد که از همه گروه های غذایی به اندازه نیاز استفاده کند و سعی کند در هر وعده از تمامی گروه های غذایی استفاده نماید.

عاتکه موسوی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لاغری به وضعیتی اطلاق می شود که نمایه توده بدنی فرد وزن تقسیم بر مجزور قد به زیر 5/18 برسد توده بدنی پایین با خطر مرگ بیشتری نسبت به افراد طبیعی همراه می باشد به خصوص اگر با افزایش سن همراه شود سوء تغذیه تغذیه باعث کاهش فعالیت هیپوفیز ، تیروئید و غده فوق کلیوی می شود.

وی در خصوص علل لاغری افزود: از دلایل لاغری می توان از دریافت ناکافی مقدار غذا جهت فعالیت روزانه ، فعالیت بیش از حد مانند ورزشکاران،جذب کم و محتوای ماده غذایی مصرف شده، بیماری های انرژی خواه از قبیل سرطان یا هیپوتیروتیدیسم که میزان متابولیسم و نیاز به انرژی را افزایش می دهد استرس ها روانی و هیجانات روحی نام برد.

این کارشناس تغذیه در مورد درمان اذعان داشت: اگر احساس می کنید که لاغر هستید و نیاز دارید که چند کیلوگرمی اضافه وزن کنید راه حل این نیست که فقط به خوردن غذاهای پرچرب و شیرین اقدام کنید بلکه باید با انجام فعالیت های ورزشی و نرمش های منظم نیاز بدن به انرژی را افزایش دهید.

وی ادامه داد: با انجام فعالیت های ورزشی اشتهای شما به غذا خوردن بیشتری می شود و احساس کسالت در شما از بین می رود و از سویی غذایی که می خورید در بدن شما صرف ساخته شده عضلات می گردد.

موسوی تصریح کرد: افزایش انرژی دریافتی یکی دیگر از راههای درمانی است باید توجه داشته باشیم که یک زن جوان و سالم روزانه به 2000 کیلوگرم و یک مرد جوان و سالم به 2200 کیلوگرم انرژی نیاز دارد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر افراد لاغر نمی توانند زیاد غذا بخورند باید از مواد غذایی کم حجم و پرکالری در فواصل غذاهایشان مثل مغزها( فندق، بادام و گردو) استفاده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، متابولیسم ، مرگ ، ورزش ، گروه ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.