رییس شورای راهبردی غنچه های شهر گفت: شهرداری تهران در امر آموزش نوزادان و کودکان پیش رو بوده و زودتر از نهادها وسازمان هایی که مسئولیت مستقیم این امر به آنها واگذار شده است در این عرصه قدم گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معصومه آباد در این جلسه ضمن اشاره به ضرورت اجرای این طرح و تقدیر از شهرداری تهران برای توجه به آموزش نوزادان و کودکان گفت: اجر نهادن به مقام خانواده به عنوان اولین و موثرترین نهاد اجتماعی، توجه به کودکان به عنوان سرمایه‌های انسانی شهر از ابتدای تولد، سرمایه‌گذاری برای جامعه‌‌پذیری و قانون‌پذیر کردن کودکان از طریق برنامه‌های فرهنگی، هویت دادن به گرایش‌های مشارکت‌جویانه والدین کودکان مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می روند.

وی گفت: ‌ارتقاء روحیه شادی و نشاط بین خانواده‌ها، آشناسازی خانواده‌ها با نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان و آشناسازی کودکان با اصول شهروندی از رویکردهایی هستند که طرح غنچه‌های شهر با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فرد گروه سني صفر تا چهار سال در زمينه‌هاي آموزش‌پذيري و جامعه‌پذيري از ابتدا برای رسیدن به اين اهداف طراحی شده است.

آباد ادامه داد: بر همین اساس شهرداری تهران با رويكرد توجه به سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني، طرح «غنچه‌های شهر» را از ابتدای سال 86 با اهدای هدیه به نوزادان تهرانی آغاز کرد تا مدیریت شهری از بدو تولد شهروندان جديد در كنار خانواده‌های آنها باشد. طرح اهداء هدیــه غنچه های شهــر به نوزادان تهرانــی، پس از تشكيل جلســــات شـــورای سیاست گــذاری طرح غنچه های شهردر نیمــه دوم سال 85 و با بهره گیــری از نظــــرات کارشناسان و متخصصان خبره شكل گرفت. 

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در اين بست ها علاوه بر پيام تبريك و خير مقدم شهردار تهران، محصولاتي همچون آلبوم عكس نوزاد، كتابچه و بروشورهاي آموزشي نیز قرار دارد، همچنین شهرداري تهران با هدف نهادينه كردن فرهنگ پس انداز براي كودكان از بدو تولد از ابتداي آغاز اين طرح در سال 86، به همراه بسته فرهنگي يك دفترچه حساب پس انداز نيز براي خانواده هاي تحت پوشش اين طرح ارسال مي کند و در نهايت والدين می توانند با دردست داشتن شناسنامه نوزاد، شناسنامه والدين و دفترچه حساب به نزديك ترين شعبه بانك شهر مراجعه و جهت افتتاح حساب اقدام مي کنند.

این شورا با حضور مدیران کل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.
انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار