عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بيان اينکه آمريکا و هم‌پیمانان او به دلیل داشته‌های بی‌نظیر کشورمان پای میز مذاکره آمدند، گفت: ماهیت جمهوری اسلامی مقاومت، استکبارستیزی، آزادی، آزادگی و مبارزه با طاغوت است و اختلاف آمریکا با ایران ماهوی است نه شکلی.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کامران دانشجو عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در همایش میقات صالحین در خصوص بحث مذاکرات و توافقات حاصل شده گفت: امیدواریم روز به روز بر اقتدار کشور ایران اسلامی افزوده شود.

وی با توجه به ماهیت دولت آمریکا اظهار داشت: ماهیت این دولت استکباری، طاغوتی، چپاول‌گرا، سلطه‌طلب و ظالم بر هیچ کس پوشیده نیست.

دانشجو به گفته شهید مطهری اشاره و مطرح کرد: شمر و یزید 1400 سال پیش مرد، ما باید شمر و یزید زمان خود که آمریکا و رژیم صهیونیستی است را بشناسیم همانطور که امام حسین (ع) نیز می‌فرماید همچون من با تویی بیعت نمی‌کنم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: عده‌ای تبلیغ می‌کنند که باید با همه دوست بود و آن را یک ارزش مي‌دانند، اما باید گفت که می‌شود با اهل بیت دوست باشیم و با دشمن اهل بیت نیز دوست باشیم همانطور که در حديث "انی‌سلمن لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامت" نیز به آن به خوبی اشاره کرده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک مسلمان تمام انسان‌ها را دوست داریم، اما نمی‌توانیم دوست همه انسان‌ها باشیم.

دانشجو با توجه به ماهیت جمهوری اسلامی بیان کرد: ماهیت این انقلاب مقاومت در مقابل زور، استکبارستیزی، آزادی به معنای مسئولیت و حق انتخاب و آزادگی به معنای ارزش و هویت و مبارزه با طاغوت است.

وی به اختلاف میان آمریکا و ایران اشاره و تصریح کرد: اختلافات بین این دو کشور ماهوی و شکلی نیست، دولت‌های استکباري کاری به اسم نظام ندارند بلکه با ماهیت نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند و تا کشورمان این ماهیت را حفظ کند این دشمنی با ما ادامه دارد پس تفاوتی ندارد که رئیس‌جمهور مملکت هاشمی رفسنجانی، احمدی‌نژاد و یا روحانی باشد چراکه آنان با ماهیت کشور مشکل دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: مشکل هسته‌ای بهانه‌ای برای کشورهای استکباري است پس وقتی در این زمینه گام برمی‌داریم به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب می‌رسیم.

کامران دانشجو در توضيح که در بحث هسته‌ای چه به دست آورده‌ایم اظهار داشت: راکتور آب سنگین اراک 19 هزار سانتریفیوژ در طول 8 سال دولت گذشته به دست آمده است اما کسانی همواره به دنبال سیاه جلوه داد ن دولت گذشته هستند ما در همین دولت گذشته توانایی ساختن سانتریفیوژ نسل دوم و غنی‌سازی 20 درصد را داشتیم که اگر به این مسائل مهم دست نمی‌یافتیم آنان پای میز مذاکره نمی‌نشستند.

دانشجو بیان کرد: فناوری غنی‌سازی و دانش هسته‌ای در کشورمان بومی شده است.

وی به شهدای هسته‌ای اشاره و ذکر کرد: شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی روشن‌ها درخت داشته‌های کشور را پربا‌ر و آبیاری کردند پس نباید این داشته‌ها را ارزان بفروشیم چراکه در قبال این‌ها خون داده‌ایم همان خونی که رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس تقدیم به کشور کردند.

وزیر سابق وزارت علوم دولت دهم خاطرنشان کرد: آمريکا و هم‌پیمانان او به دلیل داشته‌های بی‌نظیر کشورمان به پای میز مذاکره آمد.

دانشجو تاکید کرد: آمریکا پای میز مذاکره آمده که آنچه در تحریم به آن نرسیده است به آن رسیده چراکه می‌داند ما دانش هسته‌ای خود را بومی کرده و در حال پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم به خواسته خود برسد تصریح کرد: آمریکا مذاکره می‌کند تا جلوی پیشرفت ایران را گرفته و آن را به عقب برگرداند.

وزیر اسبق علوم با بیان اینکه توافقنامه یک بحث عمومی و مشترک دارد که عامه مردم می‌فهمند مطرح کرد: تفاهم‌نامه یعنی فهم مشترک از یک موضوع داشتن و این چه تفاهم‌نامه‌ای است که دو طرف اصلی آن یعنی ایران و آمریکا فهم مجزا از بندهای آن دارند.

دانشجو افزود: تیم مذاکره‌کننده ما اعلام کرده‌اند که فهم ما از توافقنامه صحیح است و طرف آمریکایی می‌گویند فهم آنها از بندهای توافقنامه صحیح است و همه از فهم اصلی توافق‌نامه عاجزند.

وی با بیان اینکه توافقنامه هسته‌ای اخیر بندهای خاصی دارد اظهار داشت: در عناصر گام اول توافقنامه ذکر شده که همه طرف‌های مذاکره تلاش کنند که فضای مذاکره با حسن نیت پابرجا بماند.

وزیر اسبق علوم با اشاره به اینکه در توافقنامه آمده است تهدید، دروغگویی، گستاخی و بی‌ادبی نباید در فضای مذاکره حاکم باشد عنوان کرد: آیا اوباما با گستاخی که داشت به توافقنامه اخیر پایبند بود و به جای عذرخواهی از 60 سال ظلم آمریکا به این ملت می‌گوید این اول کار است و باید اقدامات و تحریم‌های دیگر صورت بگیرد  اما ملت ایران به آمریکایی‌ها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

دانشجو با بیان اینکه ادبیات قبل و بعد از مذاکره آمریکا را بررسی کنید و ببینید چه کسی گستاخ و طلبکار شده است ابراز داشت: آمریکا باید از این ملت عذرخواهی کند.

وی تاکید کرد: از خصوصیات استکبار و سران فتنه این است که به جای عذرخواهی طلبکار هستند.

وزیر اسبق علوم اضافه کرد: اصحاب فتنه این استعداد را دارند که مردم 9 دی را به میز مذاکره بکشانند و محاکمه کنند.

دانشجو با تاکید براینکه فتنه از نفاق خطرناک‌تر است اظهار داشت: اگر مراقب نباشیم آنها به دانشگاه نفوذ پیدا کرده و به جای عذرخواهی فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرده و دیگران را محاکمه می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال 88 تا کنون 200 بار کلمه فتنه را به کار برده‌اند تصریح کرد: هنوز برخی مسئولان از بردن کلمه فتنه اکراه دارند اینکه برخی مدعی ولایتمداری شوند شرط نیست بلکه باید به فرمایشات ولایت فقیه عمل کنند.

وزیر اسبق علوم با بیان اینکه القا کردن موضوعاتی به ملت ایران از  اقدامات خیانت کارانه است اظهار داشت: اگر کسی بخواهد به ملت ایران القا کند که معیشت و اقتصاد کشورمان در تقابل با دانش هسته‌ای است خیانت به خون شهدا بوده و بی انصافی است.

دانشجو اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب می‌گفتند کسی که دانش می‌خواهد دین را ترک کند بلکه دانش در طول دین است.

وی با تاکید براینکه انرژی هسته‌ای در طول معیشت و اقتصاد کشور است نه در عرض آن تصریح کرد: تا چه زمانی از سوخت فسیلی استفاده کنیم و به فکر نسل آینده نباشیم؟ نیرو، انرژی، کشاورزی، سلامت، درمان، اقتصاد و اشتغال در انرژی هسته‌ای است.

وزیر اسبق علوم با بیان اینکه اگر کسی به ملت ایران القا کند که در تنگنا قرار گرفته خیانت بزرگی کرده است.

وی مطرح کرد: استکبار یعنی القای موضوعات علیه ملت‌ها برای منافع خودشان و استکبار مثل موجود درنده‌ای می‌ماند که اگر طعمه خود را در گوشه‌ای ببیند رحم نکرده و زودتر خونش را می‌ریزد.

دانشجو با تاکید براینکه به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم و از غفلت می‌ترسیم عنوان کرد: غفلت معنی صریحی دارد یعنی به مسئله‌ای علم داریم اما چیز دیگری توجه ما را جلب می‌کند و از اصل موضوع خارج می‌شویم.

وی با بیان اینکه همه به ماهیت استکباری آمریکا علم دارند ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم شکستن تحریم‌‌ها آنقدر جلب توجه نکند که از اصل قضیه غفلت کنیم.

وزیر علوم دولت دهم اضافه کرد: باید از این دروغ که دشمن را قوی فرض کنیم بپرهیزیم و نحوه مذاکره را بررسی کنیم. چرا که ما به توانایی‌های خودمان،‌ اراده و صبر ملت متکی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دشمن را خوب بشناسیم تاکید کرد: آموز‌ های دینی به ما آموخته که رزق و روزی ما دست خداوند متعال است و معیشت ما به دست آمریکا نیست.

وی افزود: زمانی که معیشت و اقتصاد خود را در دست دیگری دادیم،‌ ضربه خوردیم و باید خودمان را تواناتر کنیم و با توکل به خدا و صبر بدانیم که نصرت الهی منوط بر استقامت بر حق بوده و نزدیک است.

دانشجو با تاکید بر اینکه بندهای توافقنامه هسته‌ای بادید برای مردم شفاف سازی شود، خطرات و خوبی‌های آن مشخص شود، اظهارداشت: یکی از بندهای توافقنامه مبنی بر تصویب و اجرای پروتکل الحاقی بوده که قید شده این بند نیازمند ایفای نقش رئیس جمهور و مردم ایران است.

وزیر علوم دولت دهم تاکید کرد: فرهیختگان جامعه و مسئولان باید درباره پروتکل الحاقی به مردم توضیح داده که در صورت اجرای این مسئله چه اختیاراتی به طرفین مذاکره کننده داده شده و چه اختیاراتی از ما سلب می‌شود و اینکه آیا مردم زیر بار چنین موضوعی می‌روند یا خیر و آیا ملت ایران حاضر هستند برای برداشتن تحریم‌ها اجرای پروتکل الحاقی را بپذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: علمی ، دانشگاه ، روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار