گفتگوهاي منامه آخر هفته در بحرین و با حضور چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا و ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا و دیگر مقامات ارشد غربی با موضوع " بحث پيرامون «مسائل امنیتی» در خاورمیانه و فراتر از آن" برگزار شد در واقع، این رویداد سياسي كه در پایتخت بحرین برگزار شد، چیزی جز یک فروشگاه پر از مفاهیم جعلی، موضع‌گیری‌هاي توخالی و گزافه‌گويي‌های غربی نبود!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در واقع، این رویداد سياسي كه در پایتخت بحرین برگزار شد، چیزی جز یک فروشگاه پر از مفاهیم جعلی، موضع‌گیری‌هاي توخالی و گزافه‌گويي‌های غربی نبود! اين نشست سياسي،صرفا رويدادي برای پنهان کردن ماهیت مخوف دلالي‌هاي سیاسی غرب در منطقه نفت خیز منطقه بود.


مانند موضع کلی واشنگتن و لندن در قبال رژیم‌های عربی خلیج فارس، نشست منامه چیزی جز فروش "تبلیغات و فریب" آنهم برای پوشش خشن‌ترین حقایق زندگی خاورمیانه،آنهم با ژست انصاف‌گرانه غرب نبود!

یکی از این حقایق بی‌رحمانه، مداخله دولت‌های غربی در سرکوب ناآرامي‌هاي مدني مشتریان عربی خليج فارس در مقابل خواست مردمی اين كشورها است. مورد ديگر اينكه، دولت‌های غربی و مشتریان عرب آنها ،که در دامن‌زدن به ناامنی و خشونت‌ها در سراسر خاورمیانه مانند سوریه، عراق و لبنان دست دارند،با حمایت مخفيانه از مزدوران افراطی مانند النصره و دولت اسلامی عراق، که هر دو با القاعده در ارتباط‌اند،كرامت انساني و حقوق بشر را به طور كامل ناديده می‌گیرند.


واقعیت انكارناپذير ديگر اينکه خلیج فارس یکی از مکان‌های نظامی و ناامن در جهان است، اين مشكل امنيتي تا حدودی به دلیل حمایت غرب از اسرائیل هسته ای، و همچنين به دلیل فروش سلاح از سوی امریکا و انگلیس به حکومت‌های دست نشانده منطقه،به وجود آمده است.

با این حال، نمایندگان ارشد کشورهای جنگ‌ افروز غربي با جسارت كامل در کنفرانس «صلح و امنیت» منطقه خودنمايي مي‌كنند!

سخنرانان و نمایندگان حاضر در اين نشست در یک هتل با شکوه كه از سوي میزبان- بحرین - تدارك ديده شده بود،در مورد دموکراسی، حاکمیت قانون و مبارزه با تروریسم به بحث و گفتگو پرداختند!. در همین حال، چند کیلومتر دورتر از محل برگزاری،بحرين، رژیم مورد حمایت غرب با استقرار پلیس ضد شورش طرفداران دموکراسی را خصمانه سركوب مي‌كند(آنهم با سلاح‌هاي غربي). 


معترضان برای تحقق حقوق جهانی خود برای "آزادی تجمع و بیان مسالمت آمیز خواسته‌هاي "خود دست به اعتراض زده‌اند- همان حقوق بشري که واشنگتن و لندن بارها خود را از طرفداران و مدافعان كشورهاي مستضعف جا زده‌اند!

اما طي سه سال گذشته،این حقوق براي شهروندان بحریني توسط سلطنت پادشاهي مورد حمايت ایالات متحده و بریتانیا ناديده گرفته شده است!

از فوریه سال 2011، از زمانی که جنبش دموکراسی در این کشور پادشاهی شعله‌ور شد، نیروهای امنيتي اين رژیم دست نشانده نزدیک به 100 غیر نظامی بحريني را كشته است، که برخی از آنها در دوران بازداشت و تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.تظاهرات كنندگان نيز با سركوب شديد نيروهاي امنيتي و نقض عضو مواجه شده‌اند. اكنون خانواده‌هاي بحريني به دليل بازداشت سرپرست خانواده‌هاي خود با مشكلات اقتصادي جدي دست و پنجه نرم مي‌كنند. 


این همه بربریت و خشونت تنها با چراغ سبز واشنگتن و لندن انجام شده است.بی‌تفاوتی شرم آور رسانه‌های خبری غربی كه دم از حقوق بشر مي‌زنند،بخش تاريك ديگر اين سناريو است.

برای یک كشور با جمعيتي نزديك به 600 هزار بحریني ،تلفات خشونت و درد و رنج وارده از سوی رژیم آل خلیفه بسیار زیاد است. بيشتر اين حملات به جمعيت شیعه بحرين معطوف بوده است كه در اين مورد، حاکمان بحرین با حمايت عربستان سعودی، که نیروهای امنيتي خود را در مارس 2011 براي سرکوب تظاهرکنندگان به بحرين اعزام كردند،انجام شده است.

نیروهای عربستان در لباس نيروهاي امنيتي بحريني همكنون در بحرین فعاليت دارند. واشنگتن و لندن به طور کامل از وضعیت پيش‌آمده مطلع هستند. در واقع، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا تعمدا به آل سعود براي سرکوب تظاهرات در بحرین و حاکمان سعودی در استان شرقی و بخش‌های دیگر عربستان،چراغ سبز نشان داده‌اند.


مقایسه و برآورد وقايعي که در اوکراین اتفاق افتاده و واكنش غرب به اين ناآرامي‌هاي مدني،خالي از لطف نيست. تظاهرات کیف توسط یک اقلیت خاص كليد خورده است، با استفاده از طرح "براندازی خشونت‌آمیز و سازمان‌یافته"،آنها خواستار سرنگونی مقامات منتخب هستند.تظاهرات اوكراين يك خواسته مردمي براساس معيارهاي حقوق بشر بین‌المللی حقوق بشر، برخلاف بحرین، نیست، بلكه يك طرح "فتنه" محسوب مي‌گردد.

علاوه بر این، گروه‌های ذي نفع در اوکراین، مانند حزب وطن و حزب آزادی‌های نئوفاشیست،با عوامل خارجي رابطه‌اي نزديك دارند و به تغییر رژیم در کشورهای هدف متعهد شده‌اند. يكي از این سازمان‌ها، سازمان سيا آمریکا مي‌باشد.

به طور قطع، تاکتیک‌های روشمند براي اختلال بيشتر در بدنه دولت كيف به اجرا درآمده است.


متعاقبا، تماشاگران بیگناه غیر نظامی اوكرايني،در غوغا و هياهوي این طرح ناآرام‌سازي، گرفتار خواهند شد. اخيرا نخست وزیر اوکراین ميكولا آزاروف بخاطر رفتار پليس اين كشور،از مردم عذرخواهي كرده است. پس از شعله ور شدن ناآرامی ها از یک هفته پیش، تظاهرات در پایتخت اوکراین كمي فروکش کرده است.

آنچه بديهي است، در اين طرح خارجي، تظاهرات و مردم اوكراين ، نه تنها در مورد ابراز مخالفت در برابر عدم پذيرش از سوي اروپا بلکه برای بی ثبات کردن دولت کاملا منحرف شده‌اند.

ماجراي بحرين به لحاظ ساختار حکومتي و نقش مردمي در اين كشور! خيلي متفاوت مي‌باشد، در بحرين «مقامات» رژيم، گروه منتخب مردمي نيستند بلكه خانواده آل خليفه -به رهبري حمد بن عیسی آل خلیفه و با حمايت غرب بر بحرين حكومت مي‌كنند. جانشین حمد بن عيسي، پسر ارشد او، شاهزاده سلمان خواهد بود،نه راي مردم!.

 قوانین رژیم بحرین با فرمان مطلق و با پوشش یک «مجلس» مشاوره که «انتخاب» آنها از طریق یک فرایند به شدت تحميلي كنترلي از سوي خانواده سلطنتي صورت می‌پذیرد، تدوین شده است.


رژیم بحرین و حامیان خارجی آن - واشنگتن، لندن و عربستان سعودی -چنين ادعا مي‌كنند كه این تظاهرات عمدتا مسالمت آمیز، به طرفداري از برقراري دموکراسی توسط عوامل خارجی ايجاد شده است. به ادعاي واهي آنها، این عوامل عبارتند از ایران و جنبش مقاومت لبنان، حزب الله! دولت‌های آمریکا و انگلیس هيچ موقع در اين مورد كذب موضع‌گيري شفاف نكرده‌اند چرا كه این اتهام يك وهم مطلق و برگرفته از تخیل وهابيت و غرب است.

شواهدي دال بر دخالت ایران، حزب الله و یا هر سازمان خارجی دیگر در تظاهرات بحرین وجود ندارد. این تظاهرات نزدیک به سه سال و با تمایل جمعیت غیر نظامی بحرين براي برخورداري از حقوق انساني در انتخاب حاكمان خود آغاز شده است.آنها تحمل دولت فاسد و رشوه خوار خانواده آل خليفه را ندارند.

بر خلاف اوکراین، بحرین یک مورد ساده از جامعه غیر دموکراسی‌ست که به طرز وحشیانه‌ای از سوی یک رژیم غیر منتخب سركوب مي‌شوند اما هرگز از مسير اعتراض صلح آمیز خود منحرف نشده‌اند!

استانداردهای دوگانه و ریاکاری دولت‌های غربی و موضع‌گيري‌هاي مغرضانه رسانه‌های جریان اصلي با واکنش های متفاوت به حوادث اوکراین و بحرین كاملا مشهود است. يك هرج و مرج كوتاه مدت در اوکراین با حمایت عوامل خارجی علیه یک دولت منتخب ، توسط دولت‌ها و رسانه‌های غربی به عنوان «یک حركت مردمي برای دموکراسی در برابر رژیم استبدادی» فرافكني شده است.

در حالی که در بحرین، جنبش مردمي براي برقراي دموکراسی ،از سوي غیر نظامیان و با رفتاری صلح‌آمیز در برابر رفتار بی‌رحمانه،از سوي رژيم غیر منتخب به سادگی توسط غرب نادیده گرفته شده است!

حضور چنین چهره‌های برجسته‌اي مانند چاک هیگل و ویلیام هیگ در گفتگوهای منامه در بحرین -با محوريت امنیت، دموکراسی و حاکمیت قانون -نشان مي‌دهد كه آمریکا و دولت انگلستان در تلاش براي اطمینان بخشيدن مجدد به رژیم‌های بحرین و عربستان به حمايت از سرکوب دموکراسی در این کشورها است.


با وجود تنش‌زدایی دیپلماتیک اخیر با ایران چاک هیگل در اين نشست اعلام داشت:ایالات متحده قصد ندارد از حضور نظامی خود (بخوانيد فروش اسلحه) در خليج فارس تجديد نظر كند. «دیپلماسی، باید با قدرت نظامی حمایت شود » . رئیس پنتاگون همچنين فاش کرد که ایالات متحده فروش 15،000 موشک ضد تانک به عربستان سعودی به ارزش 1 میلیارد دلار را در دستور كار قرار داده است.

این موشک‌ها احتمالا در پایان به دست شبه نظامیان القاعده در جنگ سوريه براي سرنگوني بشار اسد،قرار خواهند گرفت. ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا نيز چنين اظهار داشته است:«افراط گرایان» که در سوریه مي‌جنگند - گروهي كه با حمایت پنهانی خود آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی در سوريه فعال مي‌باشند- یک تهدید امنیتی بزرگ برای منطقه خاور میانه و اروپا مي‌باشد! 


گفته‌اي كاملا مضحكانه! و شايد توجيه‌اي براي مداخلات آينده آنها براي رهايي منطقه از شر اين شروران پرورش يافته غربي!!!

در خارج از کنفرانس منامه، معترضان بحرینی با حمل پلاكارت‌هايي اعتراض خود را نشان مي‌دادند و فرياد مي‌زدند: «چرا دولت‌های غربی به برقراري دموكراسي در بحرين مانند اوكراين عمل نمي‌كنند"!.

دولت‌های غربی از تحقق دموکراسی در بحرین پشتیبانی نمی‌کنند - یا هر جای دیگری که برايشان مهم است- چرا که آنها از نفت و فروش اسلحه با حمایت از دیکتاتوری، و از تضعيف و خرابکاری در دموکراسی مردمی،پول بدست مي‌آورند.  
 
فينیان کانینگهام / بنیاد فرهنگ استراتژیک

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار