رییس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: 97 هزار نیرو در 27 استان کشور در قالب 26 هزار تیم ثابت و سیار در نقاط برف گیر کشور به منظور اجرای طرح زمستانی مستقر شدند.

آیین رزمایش طرح زمستانی سال 93 روز چهارشنبه بطور همزمان در 27 استان کشور و با حضور یگان های امدادی و انتظامی در محل پیست اسکی آبعلی از توابع رودهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ سردار ˈاسکندر مومنیˈ در جمع یگان های امدادی و انتظامی با بیان اینکه به فرموده قرآن در سوره مائده که نجات جان یک انسان به منزله نجات آحاد جامعه است، افزود: بزرگترین خدمت در جامعه کمک به حفظ سلامت و جان مردم است.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه آمار تلفات جاده ای نسبت به سنوات گذشته گفت: نجات جان انسانها توسط خادمان جاده ای در کشور از حد شمارش خارج، چشم گیر و قابل تحسین بوده است.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: سازمانهای مختلف انتظامی، راهور، راهداری، اورژانس، هلال احمر و ... همگی به منظور نجات جان انسانها به صورت برنامه ریزی شده در جاده های کشور تلاش دارند.

وی مدت این رزمایش را از امروز به مدت سه ماه ( 20 اسفند ماه 92 ) اعلام کرد و افزود: نیروهای انتظامی و امدادی در 110 گردنه برفگیر کشور به همراه 30 فروند بالگرد در قالب 26 هزار تیم ثابت و سیار آماده خدمات رسانی به هموطنان در اقصی نقاط کشور هستند.

رییس پلیس راهور افزود: براساس پیش بینی های انجام شده در سال 92 زمستان سخت تری را در پیش خواهیم داشت که انتظار می رود هموطنان با رعایت اصول ایمنی و مشارکت با نیروهای انتظامی و امدادی نهادهای خدمات رسان را در این مهم یاری کنند.

وی توصیه کرد: رانندگان در صورت ضرورت سفر در مناطق کوهستانی و برفگیر کشور، حتما ضمن انجام معاینه فنی و اطمینان از سلامت فنی خودرو، تجهیزات ایمنی، پوشاک، غذای گرم، زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن و .... را همراه داشته باشند.

سردار مومنی با تقدیر از رسانه ها در انجام رسالت مهم خبری و اطلاع رسانی در کشور گفت: خبرگزاری ها و مطبوعات تکمیل کننده حلقه امدادرسانی در کشور هستند./ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.