معاون پژوهش حوزه علمیه قم، گفت: پژوهشگران در جهت تحقق منویات رهبر و مراجع در عرصه پژوهش تلاش نمایند و الویت ها را در پژوهش در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سید علی عماد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته پژوهش گفت:رسانه ها حلقه کلیدی مهمی در نشر دانش و پژوهش و پیوند دهنده تولیدکنندگان و مصرف کنندگان علم می باشند که دانش تولید شده را در جامعه اطلاع رسانی می کنند.


وی با اشاره به آغاز برنامه های هفته پژوهش از بیستم آذر ماه افزود:به دلیل حجم بالای فعالیت های پژوهشی و علمی، برنامه های این هفته را چند روز زودتر از موعد آغاز کردیم که نخستین برنامه آن افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشی با عنوان گنجینه پژوهش در کتابخانه آیت الله بروجردی می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم، گفت:در این مراسم مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضور یافت و با افتتاح نمایشگاه گنجینه پژوهش بر توسعه ظرفیت های پژوهشی و تحقق منویات رهبر و توصیه های مراجع تاکید کرد.

حجت الاسلام عماد در خصوص آثار گردآوری شده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد:فعالیت های پژوهشی سال 91 تا 92 و آثار علمی طلاب حوزه های علمیه در نمایشگاه گنجینه پژوهش در دید عمومی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:کتاب خانه آیت الله العظمی بروجردی دارای ظرفیت های مهم علمی و میراث کهن در نسخ و کتب خطی می باشد که علاقه مندان به حوزه پژوهش می توانند از این گنجینه بهره بگیرند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم از برگزاری نشست صمیمی پژوهشگران با مراجع در هفته پژوهش خبر داد و گفت:در این دو نشست صمیمی پژوهشگران حوزه و نخبگان پژوهشی با مراجع دیدار می کنند و گزارشی از فعالیت های علمی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و علما پیرامون جایگاه پژوهش ارائه خواهند داد.

عماد ادامه داد:همچنین راه اندازی سامانه کاوش، کتابخانه دیجیتالی، بررسی مصوبات در خصوص صندوق پژوهشگران و نخبگان کشور و تبادل اطلاعات پژوهشی میان حوزه علمیه و سایر مراکز علمی نیز از دیگر برنامه های هفته پژوهش می باشد.

وی درباره همایش هفته پژوهش نیز بیان داشت:در این مراسم یکی از مراجع عظام و همچنین مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به سخنرانی می پردازند و جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه و نیاز سنجی در عرصه پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد:در خصوص پژوهش 18 اولویت اصلی در منویات رهبر معظم انقلاب مدنظر می باشد که بررسی نقشه جامع حوزه، نقشه راه پژوهش با عرصه بین الملل و تعامل حوزه با مراکز علمی از مهم ترین این الویت ها می باشد.

حجت الاسلام عماد در پایان خاطرنشان کرد:پژوهشگران در جهت تحقق منویات رهبر و مراجع باید حضوری موثر و فعال داشته باشند و در این عرصه تلاش کنند و اولویت ها را در نظر بگیرند./س


برچسب ها: قم ، پژوهشگران ، تحقق ، منویات ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.