در یکی از روزنامه‌هایی که دیروز در گفتگویی با دلال اعضای بدن انسان داشته ؛ بازتاب منفی در ذهن جامعه و بیماران خواهد داشت.

داریوش آرمان عضو هیات مدیره کانون حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: معاون حقوقی انجمن کلیه از یکی از روزنامه‌ها به خاطر انتشار این گزارش که به طور صد در صد کذب است، شکایت خود را اعلام می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: مسئولان وزارت بهداشت هم با این موضوع برخوردی جدی داشته باشند که شاهد چنین گزارشات غلطی باشیم، که به طور قطع در سلامت افراد و جامعه به ویژه نیازمندان عضوی تاثیر منفی می‌گذارد نباشیم.
 
آرمان تصریح کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم که در زمینه خرید و فروش کلیه شرایط به گونه‌ای نیست که دلال یا دلالان بتوانند خارج از چهارچوب "انجمن کلیه‌ای" خرید و فروش کنند.
 
وی در ادامه گفت: بررسی شود که اگر چنین دلال‌هایی وجود داشته باشند، معرفی شده تا مراجع زیر ربط با این عوامل برخورد قانونی کنند.
 
وی اذعان داشت: در مجموع انتظار داریم که رسانه‌ها که همواره یار و مددکار فرهنگسازی عضو از مرگ مغزی بوده‌اند، مانند گذشته در لحاظ فرهنگ‌سازی پیش گام باشند تا شاهد کاهش مشکلات نیازمندان عضو باشیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار