همزمان با سراسر كشور طرح راهداري زمستاني در جاده هاي استان قزوين آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين، دراين طرح كه تا پايان اسفند ادامه دارد، نيروهاي راهداري ، پليس راه ، حمل و نقل ، اورژانس ، هلال احمر ، آتش نشاني و امداد خودرو وظيفه بازگشايي جاده ها ، امدادرساني و تردد ايمن مسافران در جاده ها را به عهده خواهند داشت .

مديركل راه و شهرسازي استان قزوين در اين مراسم با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده براي اجراي طرح راهداري زمستاني گفت : در اين طرح 28 اكيپ راهداري به استعداد 339 نفر نيرو با استفاده از 228 دستگاه ماشين آلات در محورهاي مواصلاتي سراسر استان به ويژه در گردنه ها و مناطق صعب العبور مستقر شده و وظيفه نگهداري و بازگشايي جاده ها و امدادرساني به مسافران را به عهده خواهند داشت .

محمد زاده ، تجهيز 28 دستگاه راهدارخانه و ذخيره 23000 تن ماسه و 6300 تن نمك را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي آماده باش در طرح راهداري زمستاني اعلام و اضافه كرد : وجود پنج گردنه مهم به طول 161 كيلومتر در مسير راههاي شرياني استان قزوين موجب افزايش حساسيت امور راهداري در اين محورها شده است .

وي با اشاره به افزايش ميل سفر و تعداد خودرو ها و ارتقاء فرهنگ ارتباطي بين مردم تاكيد كرد : اين موضوع ضرورت ارتقاي آمادگي دستگاههاي خدمات رساني به مردم را در جاده ها بيشتر كرده است.

محمد زاده افزود : با توجه به اينكه راهداري از جمله امور جاري محسوب مي شود اميدواريم با حمايت هرچه بيشتر مسولان و تامين اعتبارات لازم با لحاظ كردن صرفه جويي تجربه موفقي را در موضوع راهداري امسال اجرا كنيم.

مديركل راه و شهرسازي قزوين ، موفقيت در اجراي طرح هاي جاده اي را مرهون تعامل و همكاري تمامي دستگاههاي مسئول دانست و گفت : موفقيت هاي سالهاي اخير در زمينه كاهش سوانح رانندگي با تخصص ، تعهد و ايثار نيروهاي فعال در اين بخش به دست آمده است.

در پايان اين مراسم رژه خودرويي دستگاههاي امداد جاده اي با مانور ماشين آلات راهداري ، پليس راه ، امداد خودرو ، آتش نشاني ، اورژانس و هلال احمر برگزار شد.

گفتني است استان قزوين بيش از شش هزارو 300 كيلومتر راه دارد كه از اين ميزان 660 كيلومترآن شرياني است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح ، راهداری ، زمستانی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار