رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: امسال در 20 هزار هکتار از اراضی اردبیل عملیات مبارزه بیولوژیکی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل ایمانی امروز در نشست با اعضای کمیته تولید محصول پاک و سالم در اردبیل اظهار داشت: با هدف کاهش مصرف سموم و تولید غذای سالم، حفاظت از محیط زیست و ضرورت کنترل و مدیریت عوامل خسارت‌زای محصولات استراتژیک استان اردبیل با کیفیت بالا تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی استقبال بی‌نظیر کشاورزان از این طرح را یادآور شد و عنوان کرد: با حمایت و پشتیبانی سازمان حفظ نباتات و مسئولان استانی طرح کنترل بیولوژیکی آفات خسارت‌زا و مهم محصولات زراعی و باغی امسال همانند سال‌های قبل در شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بر علیه آفات کلیدی محصولات ذرت، پنبه، سویا، گوجه‌فرنگی و باغ سیب انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل افزود: با بهره‌گیری از عوامل مفید بیولوژیک زنبورهای براکون و تریکوگراما با همکاری شش شرکت خصوصی تولید عوامل مفید بیولوژیک انسکتاریوم در سطح 20 هزار و 421 هکتار اجرا شده است.

عبد‌ایمانی یادآور شد: محلول‌پاشی با عوامل بیولوژیک BT علاوه بر تکمیل چرخه کنترل بیولوژیکی در محصولات یاد شده برای مبارزه و کنترل آفت سوسک کلرادو در سطح 330 هکتار از زراعت سیب‌زمینی شهرستان‌های اردبیل، نیر و نمین انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: برای دومین سال متوالی علاوه بر سطوح یاد شده به میزان 2450 هکتار مبارزه بیولوژیکی در اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برعلیه آفات هدف بر روی محصول ذرت بذری یک هزار و 500 هکتار و ذرت دانه‌ای 950هکتار به صورت داوطلبانه و بدون پرداخت یارانه اجرا شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: با حفاظت از محیط زیست بنا به گزارش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ 12 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی از بابت عدم مصرف 24 هزار و 415 لیتر سموم شیمیایی صورت گرفته است/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.