وزیر نیرو گفت: جمهوری اسلامی ایران به 20 کشور دنیا در صنعت آب و برق تجهیزات و خدمات فنی مهندسی شامل سدسازی، ایجاد خطوط انتقال و..... صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 4 ماه اخیر قرار داد ایجاد و ساخت نیروگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز به ظرفیت 3500 مگاوات توسط بخش خصوصی با وزارت نیرو منعقد شده است.  
 
وی در ادامه افزود: زمینه‌های مناسبی برای فعال‌تر شدن بخش خصوصی در صنعت آب و برق فراهم شده است و سعی شده از توانمندی بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک و بزرگ و دیگر بخش‌ها در صنعت آب و برق استفاده گسترده‌تری شود.  
 
وزیر نیرو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سفر اخیر "نوری المالکی" نخست وزیر عراق به کشورمان گفت: در سفر اخیر نخست وزیر عراق موافقت‌نامه‌های خوبی میان دو کشور در صنایع مختلف منعقد شد که طبق این موافقتنامه‌ها صادرات برق ایران به کشور عراق افزایش خواهد یافت.
 
چیت‌چیان با بیان اینکه بر اساس این موافقتنامه‌ها 500 مگاوات صادرات برق ایران به کشور عراق افزوده شده است، تصریح کرد: سعی کردیم همکاری خود را از این طریق با کشورهای منطقه همانند عراق گسترده‌تر کنیم.  
 
وی یادآور شد: هم اکنون  جمهوری اسلامی ایران به 20 کشور دنیا در صنعت آب و برق تجهیزات و خدمات فنی مهندسی شامل سدسازی، ایجاد خطوط انتقال و..... صادر می‌کند.
 
وزیر نیرو در پایان درباره بهبود وضعیت دریاچه ارومیه با بیان اینکه این بهبود وضعیت در چند روز گذشته به دلیل بارش‌های مناسب در این منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ و اقدامات دولت برای بهبود کامل وضعیت این دریاچه در مدت زمانی حدود 4 یا 5 ساله به سرانجام خواهد رسید.  
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، نیرو ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار