تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش بینی شده با همکاری مسئولان قم و کشور پیگیری شده و از نظرات مراجع تقلید استفاده می‌کنیم افزود: تلاش می‌کنیم جمعیتی که به قم مشرف می‌شود با دست خالی برنگردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در دیدار با آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر ارائه تسهیلات به زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و همچنین ارائه خدمات فرهنگی و معنوی در این مکان مقدس تاکید دارند تصریح کرد: تلاش این است در زمینه تامین تسهیلات به گونه‌ای هدف گذاری شود که در آینده شاهد حضور بیشتر زائران در مسجد مقدس جمکران باشیم.


وی با اشاره به اینکه میزان زائران حال حاضر مسجد مقدس جمکران رقمی بالغ بر 15 تا 20 میلیون نفر در سال برآورد می‌شود خاطرنشان کرد: با فراهم کردن شرایط مطلوب این رقم به چند برابر افزایش خواهد یافت.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه قم به دلیل واقع شدن در مرکز کشور محل عبور بسیاری از مردم است بیان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که زمان استقرار زائران در این شهر بالغ بر چند ساعت است در حالی که باید تلاش کنیم مدت زمان حضور زائران در قم افزایش یافته و به چند روز برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید با فراهم کردن شرایط مطلوب زمینه‌ای فراهم کنیم که زائران با حضور در شهر مقدس قم از فیوضات حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان بهره مندی از نظرات مراجع عظام تقلید را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: اماکن مقدسه، حوزه‌های علمیه و سایر مجموعه‌هایی که در قم قرار دارند می‌تواند در تقویت فرهنگ تشیع نقش داشته باشند و مردم و زائران بهره بیشتری از آن ببرند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش بینی شده با همکاری مسئولان قم و کشور پیگیری شده و از نظرات مراجع تقلید استفاده می‌کنیم افزود: تلاش می‌کنیم جمعیتی که به قم مشرف می‌شود با دست خالی بر نگردد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تمام کسانی که از قم خارج می‌شوند باید در ارتباط با مسائل معنوی و معارف دین با دست‌پر خارج شوند خاطرنشان کرد: روحیه پذیرش ویژه‌ای در قم، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران وجود دارد و در مکان‌های دیگر کمتر مشاهده می‌شود که مردم این قدر آمادگی پذیرش داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم با شکوه در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با همکاری مجموعه حوزه علمیه و نهادهای قم برنامه راهپیمایی بزرگ از حرم تا جمکران به شکل باشکوهی برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه این مراسم با زیارت اربعین در حرم حضرت معصومه(س)‌شروع می‌شود بیان کرد: پس از قرائت زیارت جمعیت به طرف مسجد جمکران حرکت می‌کنند و در این مسجد با زیارت ناحیه مقدسه و نماز مغرب برنامه پایان می‌یابد.

وی در پایان از آیت الله شبیری زنجانی دعوت کرد تا نماز مغرب و عشا روز اربعین حسینی را در مسجد مقدس جمکران اقامه کند./س

برچسب ها: قم ، مراجع ، تقلید ، برنامه ، جمکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.