رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، آینده تولیدات دامی درخشان پیش‌بینی می‌شود و باید خود را برای خیزش صادراتی آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رضا سیار سه‌شنبه شب پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت، دام، طیور و آبزیان و سومین نمایشگاه تخصصی دولت و نهاده‌های کشاورزی و آبیاری که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان قم برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث اقتصاد دام و طیور در شرایطی ویژه قرار داریم که طرح مقاومتی در این زمینه با کمک بخش خصوصی می‌تواند راه‌گشا باشد.


وی تصریح کرد: بهترین بخشی که می‌تواند ایستادگی کشور را مقابل تحریم‌ها تثبیت کند تکیه به بخش خصوصی در بحث تولید دام و طیور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به سخن تولیدکنندگان مبنی بر اینکه نیازی به واردات گوشت و مرغ در کشور نداریم، گفت: از مدت‌ها پیش تولیدکنندگان معتقد بودند که می‌توانیم بر تولیدات داخلی تکیه کنیم و اکنون با روی کار آمدن دولت یازدهم این مسئله جامه عمل به خود می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اکنون با حضور دکتر رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی و شناختی که از گذشته در این زمینه داشتند می‌توانیم آینده درخشانی را در بخش کشاورزی ترسیم کنیم.

سیار بیان داشت: اکنون ما با تغییرات پیش آمده در دولت، امیدوار شده‌ایم که تولید دام و سایر اقلام پروتئینی به طور قطعی آینده درخشانی دارد و در این زمینه می‌توانیم از محصولات تولیدی داخل بهره ببریم و باید به دنبال خیزشی برای صادرات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای خیزش به سمت صادرات نیازمند زنجیره‌ای قوی و تعریف یک ساز و کار مناسب هستیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که معاون وزیر به صورت تفصیلی برای مدیران جهاد کشاوری کشور شرح دادند در آینده‌ای نزدیک شاهد خودکفایی کامل هستیم و باید کمر همت برای صادرات و تنظیم بازار محکم کنیم./س

برچسب ها: قم ، آینده ، تولیدات ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.