وزير امور خارجه کويت ابراز اميدواري کرد توافقنامه هسته اي ژنو بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک باعث توافق نهايي براي حل پرونده هسته اي ايران شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني کويت، صباح الخالد الحمد الصباح در نشست خبري مشترک با دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس در پايان سي و چهارمين اجلاس سران اين شورا گفت: همه ما شاهد تحولات اخير در پرونده هسته اي ايران و توافقنامه اخير بين گروه پنج بعلاوه يک و تهران بوديم. ما اميدواريم اين توافقنامه در نهايت به دستيابي به راه حل صلح آميز و فراگير براي اين پرونده منجر شود تا امنيت و ثبات در منطقه را تقويت کند. 

الصباح که کشورش رياست شوراي همکاري را برعهده گرفته است، افزود: ما نگراني فاجعه انساني هستيم که ملت سوريه در آن قرار دارد. 

وي با اشاره به برگزاري کنفرانس کشورهاي کمک کننده به مخالفان سوري خواستار مشارکت گسترده در اين کنفرانس شد.  ما در برابر تحولات گسترده در منطقه بايد ديدگاه راهبردي داشته باشتيم. امنيت و آينده ما به آنچه در منطقه رخ مي دهد ارتباط دارد. 

الصباح افزود: ما روابط ممتازي با ترکيه داريم و بين اين کشور و شوراي همکاري گفتگوهاي راهبردي ادامه دارد. ما در زمينه هاي مختلف با ترکيه همکاري داريم.  

وی تاکید کرد : کنفرانس ژنو 2 بدون شک تکميل کنفرانس ژنو يک خواهد بود و بايد در آن دولت انتقالي با اختيارات کامل تشکيل شود.  ما در شوراي همکاري درباره بحران سوريه در دو مسير سياسي و بشردوستانه عمل مي کنيم. ما براي موفقيت کفنرانس ژنو تلاش مي کنيم. 

الصباح افزود: همکاري نظامي يکي از زمينه مهم و اساسي در شوراي همکاري است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار