نماینده مردم لردگان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 93 در موضوع منابع قابل تحقق و اولویت های تعریف شده در مقایسه با بودجه سال های گذشته از شفافیت بیشتری برخوردار است.

مجید جلیل سرقلعه با بیان ویژگی های بودجه سال 93 کل کشور، گفت: سهم صندوق توسعه ملی 29 درصد است که می شود گفت در راستای برنامه بوده و از رشد مطلوبی برخوردار است.
وی منابع مالیات و گمرک در بودجه سال آینده را 66 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس نگران تحقق نیافتن آن هستند ولی این موضوع اتفاق مبارکی است که با توجه به اینکه راه های فرار از پرداخهت مالیات در کشور فراوان است، برای تحقق آن باید از سوی دولت، مکانیزم های ویژه پیش بینی شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درآمدهای پیش بینی شده حاصل از فروش نفت در بودجه سال آینده را 70 هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه قیمت فروش نفت تحت شرایط جهانی و منطقه ای است، لازم است در خصوص پیش بینی منابع درآمدی به صورت جدی برنامه ریزی شود.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام دولت در افزایش مناسب حقوق و دستمزد، تصریح کرد: بودجه عمرانی کشور در سال آینده رشد منفی دارد ولی از لحاظ عملکردی سه برابر شده و سوال نمایندگان این است که آیا این بودجه قابل تحقق و توزیع آن متوازن بوده و نارسایی های استان های محروم در آن دیده شده است؟
جلیل سرقلعه با تاکید بر لزوم مشخص شدن وضعیت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، افزود: دولت اعلام کرده که برای اصلاح این قانون، لایحه جداگانه به مجلس ارسال می شود.
وی اضافه کرد: اگر قیمت حامل های انرژی اصلاح نشود، مصرف سوخت افزایش یافته و قاچاق سوخت نیز افزایش می یابد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم مشخص شدن وضعیت طرح تحول اقتصادی، سهام عدالت و بدهی دولت به پیمانکاران تاکید کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.