معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: 7/24 درصد از عسل آذربایجان شرقی در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نریمانی درگفتگو باخبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در سال جاری13 هزار و 403 تن عسل در استان تولید شده که سهم شهرستان مراغه از آن سه هزار و 347 تن است.

وی اظهار کرد: مراغه با داشتن 140 هزار و 21 کلنی کندوی زنبور عسل مدرن و 72 هزار و 133 کلنی کندوی بومی از نظر تعداد کندو و میزان تولید در بین شهرستان های استان مقام اول را دارد .

 معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه عسل تولید شده در این شهرستان در مراتع سهند به دلیل پایین بودن رطوبت، از مرغوبیت و مشتری پسندی زیادی برخوردار است، ادامه داد: منطقه اطراف سهند از توانمندی بالایی برای رشد و گسترش بخش دام بویژه صنعت زنبورداری برخوردار است.

وی با بیان اینکه سرانه کندوی زنبورعسل زنبورداران استان 86 کندو با جمعیت فعال می باشد افزود: شهرستان مراغه با میانگین 261 کندو برای هر زنبوردار بیشترین سرانه آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه افزود: بیشترین میانگین تولید عسل از هر کندوی بومی در آذربایجان شرقی مربوط به شهرستان مراغه با 6/7 کیلوگرم بوده است./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.