رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: اگر تجاري‌سازي يك طرح صنايع پيشرفته براي كشور لازم باشد و توجيه اقتصادي داشته باشد ولي سرمايه گذار بخش خصوصي راغب به اجراي آن نباشد، ايدرو آن را اجرايي خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در نشستي با حضور رئيس جهاد دانشگاهي و روساي دانشگاه هاي مهم كشور و نيز رئيس پژوهشكده رويان، روند پيشرفت طرح هاي مشترك و مورد حمايت ايدرو با اين مراكز را بررسي كردند.در اين نشست، غلامرضا شافعي با اشاره به روند پيشبرد طرح هاي تحقيقاتي در دست اجرا و به نتيجه رسيده در مراكز دانشگاهي و پژوهشي مهم كشور اظهار داشت: دانش فني بدست آمده در طرح‌هاي مشترك با مراكز دانشگاهي و پژوهشي كه عمدتا در حوزه صنايع نوين و پيشرفته مي باشد، آماده ارائه به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و عمومي غيردولتي است.

وي افزود: سياست كلي سازمان گسترش اين است كه وارد طرح هاي جديد پژوهشي نشده و مالكيت معنوي تحقيقاتي را كه به نتيجه رسيده و داراي توجيه فني و اقتصادي بوده و متعلق به اين سازمان است، به خريداران عرضه كنيم تا در صورت تمايل سرمايه گذاري كنند.

شافعي در عين حال گفت: اگر تجاري‌سازي يك طرح صنايع پيشرفته براي كشور لازم باشد و توجيه اقتصادي داشته باشد ولي سرمايه گذار بخش خصوصي راغب به اجراي آن نباشد، ايدرو آن را اجرايي خواهد كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود:‌ طرح هاي مورد حمايت سازمان بايد علاوه بر دارا بودن توجيه  اقتصادي، محصولاتي را عرضه كنند كه قيمت و كيفيت قابل رقابت داشته و مصرف كنندگان داخلي و خارجي با رضايت آن را مصرف كنند.

در اين جلسه مقرر شد كارگروهي متشكل از معاونان و مديران سازمان گسترش و روسا و مديران دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و جهاد دانشگاهي، پيشرفت طرح هاي مشترك با ايدرو را بصورت ماهانه مورد بررسي و كنترل كارشناسي قرار دهند و در صورت تصويب، طرح هاي جديدي در حوزه صنايع پيشرفته را بصورت مشترك به اجرا درآورند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کارگروه ، فناوری ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار