در گزارشی به تحلیل و بررسی رقبای تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان 2014 آسیا پرداخته‌ايم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سايت رسمي باشگاه فوتبال فولاد مبارکه سپاهان، در گزارشی به تحلیل و بررسی رقبای تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان 2014 آسیا به شرح زير پرداخته‌ايم.
 
 
این گزارش را با هم می خوانیم:
 
**آشنایی با حریفان سپاهان در لیگ قهرمانان 2014 آسیا/ رویارویی با اسطوره رئال مادرید، تقابل با موج آبی عربستان و متمول ترین باشگاه امارات
 
الهلال عربستان:
دست قرعه باز هم الهلال و سامی جابر را در گروه سپاهان قرار داد تا این دو تیم مطرح قاره آسیا بعد از حاشیه‌های ایجاد شده بر سر اتفاقات آخرین بازی‌شان در سال ۲۰۱۱ باز هم مقابل هم در یک گروه قرار گیرند.
 
الهلال عربستان به عنوان سرشناس‌ترین حریف سپاهان در گروه سوم مسابقات با وجود اسم و رسم بزرگی که دارد هنوز موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نشده است.

این باشگاه با به دست آوردن ۴۷ جام قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ورزشی کشور عربستان است شهرت این تیم به دلیل داشتن هواداران پرتعداد و گسترده در تمام عربستان است.

لازم به ذکر است، الهلال القاب بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به "رئیس"، "باشگاه قرن آسیا" و "موج آبی" اشاره کرد. فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال از الهلال به عنوان باشگاه قرن آسیا یاد کرده است. این باشگاه که در حال حاضر تحت ریاست عبدالرحمن بن مسعد قرار دارد، در سال ۱۹۵۷ تأسیس شده است.

 باشگاه الهلال در ابتدا تحت عنوان باشگاه المپیک فعالیت خود را آغاز کرد اما یک سال بعد به الهلال تغییر نام داد و این تیم ۱۳ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، ۶ بار قهرمان جام پادشاهی سعودی، ۷ بار قهرمان جام ولیعهدی، ۷ بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، ۲ بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، ۲ بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و ۲ بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌است. این تیم همچنین، مقام‌هایی را در لیگ و جام و اَبَرجام باشگاه‌های کشورهای عربی، به دست آورده‌است.

 در مورد ورزشگاه خانگی الهلال عربستانی این را هم بدانید که بزرگترین ورزشگاه مسقف دنیا است و چتر بزرگی با شعاع ۲۴۷ متر آن را پوشانده است و سال احداث آن به ۱۹۸۷ میلادی برمی‌گردد.

گفتني است؛ الهلال در سال‌های گذشته بارها و بارها با نمایندگان ایران مثل پرسپولیس، مس کرمان، ذوب آهن، سپاهان و استقلال بازی کرده است که مهمترین آن مربوط به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۰ است که ذوب آهن در مجموع دو بازی رفت و برگشت در مقابل این تیم به پیروزی رسید و راهی فینال شد.  
الهلال قبل از این یک بار در نهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان همگروه بودند که در بازی رفت سپاهان با گل‌های توره و فابیو جانواریو در خاک عربستان از نماینده ایران شکست خورد و در بازی برگشت هم حاصل کار دو تیم تساوی یک بر یک بود که بعد از آن بازی جو سازی عربستانی‌ها و سامی جابر مبنی بر آلوده بودن آب‌های مصرف شده توسط بازیکنان این تیم بوسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد.
 
در پايان خاطرنشان مي‌شود: الهلال در حال حاضر در لیگ چهارده تیمی عربستان با ۲۶ امتیاز از دوازده بازی بعد از النصر در جایگاه دوم حضور دارد بازی بعدی این تیم روز ۲۳ آذر در مقابل الفتح برگزار خواهد شد.  
بازیکنان سرشناسی چون تیاگو نوز (برزیل)، نصیر الشمرانی، سگوندو کاستیلو (اکوادور)، محمد شلهوب، سالم الدوساری، یاسر القحطانی، چوسونگ هون(کره جنوبی)، ولید عبدالله و عادل هرمان (مراکش) در این تیم بازی می‌کنند که در بین آنها تیاگو نوز تا پایان هفته دوازدهم با ۹ گل زده در رده دوم جدول گلزنان لیگ عربستان حضور دارد و نصیر الشمرانی هم با ۷ گل زده او را تعقیب می کند. سرمربیگری این تیم هم به عهده سامی جابر بازیکن معروف و پرحاشیه فوتبال عربستان در سال‌های گذشته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لیگ ، تحلیل ، فوتبال ، سپاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار