امروزه رونق اقتصادی نیازمند توجه به تمامی منابع و ظرفیت های موجود است تا بتوان با بهره گیری مناسب از آنها گام های بلندی برای توسعه اقتصاد پایدار برداشت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، وجود بزرگترین دهکده پرورش و تولید گوشت شترمرغ کشور در این شهرستان ظرفیت قابل توجهی است که بهره برداری مطلوب از آن نیازمند توجه و حمایت بیش از پیش مسوولان است.

شهرستان زرندیه در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به اقلیم آب و هوایی مناسب به قطب پرورش و تولید گوشت شترمرغ در کشور نیز دست یافته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی شترمرغ زرندیه گفت : بزرگترین مرکز پرورش و تولید شترمرغ کشور در این شهرستان در 500 هکتار وسعت و با ظرفیت 97 واحد، در سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد.

شیبانی با اشاره به کمبود نقدینگی این مجموعه افزود: در زمان حاضر صاحبان این واحدهای تولیدی با کمبود سرمایه در گردش برای گسترش فعالیت های خود روبرو هستند.

وی گفت : افزایش سرمایه در گردش برای احداث صنایع جانبی مانند راه اندازی کارخانه خوراک دام، کشتارگاه و خرید جوجه موثر است.

وی با اشاره به این که هر یک از این واحدها قابلیت پرورش 300 قطعه شترمرغ در سال را دارند، افزود : بدیل رکود اقتصادی در چند سال اخیر این مجتمع بزرگ با یک سوم ظرفیت خود فعالیت می کند.

وی گفت راه اندازی صنایع جانبی در تبدیل پوست به کیف و کفش چرم، حذف دلالان و واسطه ها و صادرات محصول با برند این شهرستان سازنده است.

شیبانی گفت: اختصاص تسهیلات بانکی برای احداث واحد خوراک و دان (مواد اولیه) برای پویایی صنعت شتر مرغ در زرندیه ضروری است.

وی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی در مهرماه سال جاری به زرندیه و بازدید از دهکده پرورش شترمرغ زرندیه افزود: مشکلات پیش روی توسعه این صنعت بررسی و قول های مساعدی برای رفع آنان داده شد.

وی گفت : این شهرک بزرگترین مرکز پرورش و تولید گوشت شترمرغ در کشور است که در صورت حمایت مسوولان، شاهد تولید و پرورش این پرنده از جوجه ریزی تا فرآوری محصولات در این مکان خواهیم بود.

شیبانی، تقویت بازار صادرات، حدف واسطه ها و دلالان و ایجاد فرصت های شغلی بصورت مستقیم و غیر مستقیم را از نتایج تقویت سرمایه در گردش و رفع موانع پیش رو عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه نیز گفت: هم اکنون سالانه 170 تن گوشت شترمرغ در این شهرستان تولید و جدای از تامین نیاز بازار مصرف شهرستان های همجوار به استان تهران ارسال می شود.

قره بیگلو با اشاره به این که یک دهکده بزرگ پرورش شترمرغ در این شهرستان فعال است، افزود: علاوه بر این، 10 واحد دیگر نیز در بخش های مرکزی و خرقان از توابع زرندیه نیز فعال هستند./س
 
/
برچسب ها: شترمرغ ، نقدینگی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.