معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: قرار است مجمع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با هدف توسعه این بخش و ارتقای شاخص‌های بخش گردشگری در استان اردبیل تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی دیروز در جلسه هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت گردشگری در اردبیل، اظهار داشت: این مجمع با هدف توسعه بخش گردشگری و معرفی قابلیت‌های صنعت گردشگری در استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و هم‌اندیشی بهتر در این حوزه تشکیل می‌شود تا به سهولت در این زمینه کمک شود.

وی از راه‌اندازی واحد مستقل جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در استانداری اردبیل خبر داد و گفت: ما باید با هماهنگی و همکاری مشترک بتوانیم در توسعه بخش گردشگری و تقویت این صنعت قدم‌های جدی و اساسی را برداریم.

عاملی، صنعت گردشگری را یکی از پردرآمدترین بخش‌های اقتصادی یک کشور توصیف کرد و افزود: استان اردبیل از استان‌های شاخص کشور در این زمینه است که هم در گردشگری زمستانی و هم تابستانی از توانمندی بیشماری برخوردار است که باید سعی کنیم با ایجاد امکانات این صنعت را متحول کنیم.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیلنیز با اشاره به وجود ارتباط مناسب بین اداره‌کل میراث فرهنگی استان و سرمایه‌گذاران گردشگری و وجود خلأ در ارتباط بین حلقه‌های فعالیت صنعت گردشگری استان، برگزاری چنین جلساتی را به منظور تقویت ارتباط بین این حلقه‌ها ضروری دانست تا نتایج حاصل از آن به عنوان راهکار و برنامه در تصمیم‌گیری مسئولان استانی مورد توجه قرار گرفته و مشکلات حوزه گردشگری مرتفع و گشایش و سرعتی در پیشرفت حوزه گردشگری استان را شاهد باشیم.

یحیی نقی‌زاده برگزاری این جلسه را با هدف امکان پایش آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری‌های صنعت گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: نظام‌مند شدن ارتباط و نظارت بر روی وضعیت سرمایه‌گذاران نیازمند ایجاد یک تشکل است تا از آخرین وضعیت سرمایه‌گذاران بتوان با خبر شد.

وی بررسی مسائل، موضوعات و مشکلات حوزه‌های سرمایه‌گذاری استان و ایجاد و تقویت ارتباط بین سایر تشکل‌های فعال در حوزه گردشگری را از دیگر اهداف برگزاری این جلسه نام برد و افزود: شناسایی، دسته‌بندی و طرح موضوعات مشترک حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در کارگروه‌های زیر مجموعه شورای برنامه استان و فراهم ساختن امکان جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی در قالب مشارکت بین سرمایه‌گذاری به عنوان هدفی دیگر انجام می‌شود/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.