رییس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین گفت: میانگین تولید محصول لوبیا در استان مرکزی در هر هکتار از میانگین کشوری 100کیلوگرم بیشتر است.

غدیری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک، افزود: میانگین کشوری تولید محصول لوبیا دو تن و300 کیلوگرم است در حالی که در استان مرکزی دو تن و 400کیلوگرم است.
وی علت افزایش میانگین تولید این محصول را سابقه قدیمی این استان در کشت محصول لوبیا ،اقلیم مناسب و کشاورزان پیشرو و با تجربه در کشت این محصول پرمصرف بیان کرد و افزود: هر سال زراعی تعدادی از کشاورزان نمونه کشور از این استان به ویژه شهرستان خمین انتخاب می شوند.
غدیری ادامه داد: استفاده از روش های نوین علمی و تلفیق آن با دانش بومی، شرایط اقلیمی مناسب، تبحر و تجربه دیرینه کشاورزان شهرستان خمین در کشت لوبیا از مواردی هستند که به افزایش میانگین و به رشد این محصول کمک نموده است.
رییس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین گفت: قابلیت کشاورزی خمین در زمینه کشت حبوبات به ویژه لوبیا چیتی است که به لحاظ خصوصیات زراعی در سطح بین المللی نیز شناخته شده است.
وی بیان کرد: شهرستان خمین امسال با برداشت چهار هزار و 820 تن محصول لوبیا به عنوان یکی از قطب های تولید حبوبات استان معرفی شد به طوری که استان مرکزی بعد از استان لرستان در جایگاه دوم تولید لوبیای کشوری را حفظ کرد.
غدیری گفت: لوبیای تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی شهرستان ، مازاد آن به استان های اطراف و عراق نیز صادر می شود.
رییس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین گفت : 10درصد از سطح زیر کشت و تولید لوبیای کشور در استان مرکزی تولید می شود./ش
 
/
برچسب ها: لوبیا ، محصول ، میانگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.