مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار گفت: 52 میلیون دلار ارزش صادرات و واردات کالا از منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در آبان ماه امسال بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، حامد علی مبارکی افزود: میزان عملکرد تجاری این منطقه در آبان ماه سال 92 نسبت به ماه‎های گذشته از رشد قابل توجه‌ای برخوردار بوده و پیش‌بینی می‎شود این روند رشد با توجه به سیاست‎های دولت تدبیر و امید و حمایت‎های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: اساساً راه‌اندازی ترانزیت از مبدأ بندر و منطقه آزاد چابهار باعث توسعه همه جانبه شرق کشور خواهد شد.

مبارکی گفت: منطقه آزاد چابهار به لحاظ امتیازات و تسهیلات قانونی و همچنین موقعیت استراتژیک مناسب، از جمله معافیت مالیاتی 20 ساله سرمایه‌گذاری، اجاره بلند مدت زمین به سرمایه‎گذاران خارجی و آزادی ورود و خروج سرمایه اتباع خارجی، اعطای مجوز تاسیس شعب بانک‎ها و بیمه‎های خارجی، آزادی واردات و صادرات شرایط مناسبی برای سرمایه‎گذاران خارجی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد به عنوان یک بنگاه اقتصادی که اهداف بزرگی را در راستای رفع محرومیت منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد در این نقطه جغرافیایی سرزمین ایران اسلامی بر عهده دارد./س
 

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، واردات ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.