خبرنگار شبکه تلويزيوني فرانس24 در بانگي پايتخت آفريقاي مرکزي گفت دو سرباز فرانسوي در عملياتي نزديک به فرودگاه بانگي پايتخت کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ماتيو مابن خبرنگار اين شبکه افزود اين دو  نظامي شب گذشته در درگيريهايي اطراف فرودگاه به ضرب گلوله زخمي شدند و سپس هنگام انتقال به بيمارستان جان باختند. سربازان فرانسوي در طول روز دوشنبه عمليات خلع سلاح شبه نظاميان را آغاز کرده بودند. چندين نفر بازداشت شدند و چندين مورد تيراندازي نيز روي داد. 

کلود بارتولون رئيس پارلمان فرانسه گفت يک واحد گشتي فرانسوي در طول شب با يکي از گروههاي مسلح درگير شد. دو نظامي زخمي شدند اما با انتقال سريع به واحد سيار جراحي نيز نجات نيافتند. قرار است فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه امشب پس از سفرش به آفريقاي جنوبي به آفريقاي مرکزي برود. 

ماتيو مابن ادامه داد ماموريت نيروهاي فرانسوي پس از کشته شدن دو سرباز تغيير نکرده است اما نيروهاي فرانسوي امروز به پايگاههاي خود منتقل شده اند تا به نحوه متفاوتي عمليات خود را ادامه دهند. در حال حاضر نيروهاي آفريقايي ماموريت فرانسويها را در بانگي ادامه مي دهند. هدف از اين ماموريت خلع سلاح همه گروهها ي مسلح است. به وضوح به همه گروهها اعلام شده است هرفردي که سلاح داشته باشد بايد ضمن تحويل دادن اسلحه اش به پادگان برود.  تشخيص نيروهاي شبه نظامي نزديک به دولت و نيروهاي تبهکار بسيار دشوار است. 

وي درباره سفر فرانسوا اولاند به آفريقاي مرکزي گفت قرار است اولاند ديدار مختصري با مسئولان  دولت انتقالي اين کشور در فرودگاه بانگي داشته باشد.  به احتمال زياد به علت کشته شدن دو سرباز فرانسوي و ناامني در بانگي ، گفتگو بين رئيس جمهور فرانسه و جوتوديا رئيس جمهور موقت آفريقاي مرکزي  بسيار دشوار خواهد بود. در حالي که اوضاع امنيتي رو به وخامت است،  اقتصاد کشور به کلي راکد مانده و مردم در خانه هايشان مانده اند و رساندن مواد اوليه مورد نياز به مناطق دور دست بسيار دشوار شده است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: آفریقا ، دیدار ، اولاند ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار