یک استاد دانشگاه گفت: برند ملی مفهومی فراگیر، گسترده و نشان دهنده هویت یک ملت در ابعاد گوناگون است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسین خطیبی" استاد دانشگاه در اولین سمینار برند ملی با بیان اینکه هر عاملی که باعث تشخص و تمایز است برند محسوب می‌شود گفت: سازمان‌ها، نهادها و اقوام هم می‌توانند برند محسوب شوند.

وی خاطرنشان کرد: آداب و رسوم نیز جزو برندهایی هستند که به طور حتم می‌توانند برای کشورمان تاثیرات گسترده‌ای را داشته باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برند ملی در تعریف نمایانگر مفهومی است که در بردارنده طیف وسیعی از فعالیت‌های یک ملت است که شامل شش جهت صادرات، دولت، سرمایه‌گذاری و مهاجرت توریسم مردم میراث و فرهنگ می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: برند ملی مفهومی فراگیر و گسترده است که می‌تواند نمونه‌ای برای همه برندها باشد و کلیه برندهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و در واقع برند ملی نشان دهنده هویت یک ملت در ابعاد گوناگون است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برند ملی نمونه عینی و مدرن قدرت نرم است اظهار داشت: نتایج ایجاد برند ملی در موضوعاتی چون ایجاد جایگاه ذهنی مناسب از یک ملت نزد سایر مردم جهان، تقویت صادرات تشویق سرمایه گذاری خارجی و جذب گردشگر را در بر می‌گیرد.

خطیبی در پایان تاکید کرد: اهدافی همچون جذب استعداد، نیروی ماهر، ثبات، عو تجدید، اعتبار بین‌المللی، ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاری خارجی، ارتقای جایگاه بین‌المللی، افزایش نفوذ سیاسی، تشویق مشارکت بین‌المللی قوی‌تر و تقویت نماد ملی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ملت ، آداب ، رسوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار