به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسین خطیبی" استاد دانشگاه در اولین سمینار برند ملی با بیان اینکه هر عاملی که باعث تشخص و تمایز است برند محسوب میشود گفت: سازمانها، نهادها و اقوام هم میتوانند برند محسوب شوند.
وی خاطرنشان کرد: آداب و رسوم نیز جزو برندهایی هستند که به طور حتم میتوانند برای کشورمان تاثیرات گستردهای را داشته باشد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برند ملی در تعریف نمایانگر مفهومی است که در بردارنده طیف وسیعی از فعالیتهای یک ملت است که شامل شش جهت صادرات، دولت، سرمایهگذاری و مهاجرت توریسم مردم میراث و فرهنگ میشود.
خطیبی تصریح کرد: برند ملی مفهومی فراگیر و گسترده است که میتواند نمونهای برای همه برندها باشد و کلیه برندهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و در واقع برند ملی نشان دهنده هویت یک ملت در ابعاد گوناگون است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه برند ملی نمونه عینی و مدرن قدرت نرم است اظهار داشت: نتایج ایجاد برند ملی در موضوعاتی چون ایجاد جایگاه ذهنی مناسب از یک ملت نزد سایر مردم جهان، تقویت صادرات تشویق سرمایه گذاری خارجی و جذب گردشگر را در بر میگیرد.
خطیبی در پایان تاکید کرد: اهدافی همچون جذب استعداد، نیروی ماهر، ثبات، عو تجدید، اعتبار بینالمللی، ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاری خارجی، ارتقای جایگاه بینالمللی، افزایش نفوذ سیاسی، تشویق مشارکت بینالمللی قویتر و تقویت نماد ملی است.
انتهای پیام/