معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: وجود تفاوت‌ها در قومیت‌ها هیچ جای نگرانی برای ما ندارد و البته ما باید توانایی استفاده از آنها را برای یک مدیریت ملی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "علی یونسی" در سمینار تخصصی برند ملی، هویت یک ملت اظهار داشت: هر ملتی برای خود یک نشان و یک برند به حساب می‌آید و اشتراکات تمامی ملت‌ها که می‌توانند یک سخن و پیام از خود داشته باشند، نمونه‌ای واضح و کامل است که بتوانیم تراز خداوند را در میان آنها به عنوان اصلی‌ترین نمونه و برند به حساب آوریم.  
 
وی افزود: آنجا که همه انسان‌ها یک سخن دارند به نوعی سخن خداوند است و جامعه بین‌الملل برای همین مسئله ساخته شده تا بشر بتواند برای رسیدن به هدف خود راه طولانی بپیماید.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی‌ گفت: تاکید آرمان‌های اسلامی بر این ارزش‌هاست چرا که انسان‌ها توانایی درک یک تراز واحد و مشخص را دارند و اگر ارزش‌هایی که به نام دین تبلیغ می‌شود بر خلاف ذات خداوند باشد پایدار نخواهد بود.  
 
حجت‌الاسلام یونسی در تعریف ملت در یک معنای واحد تصریح کرد: واحدی به نام ملت وجود دارد که ساخته نشده بلکه وجود داشته است.  
 وی افزود: اقدامات زیادی در طول تاریخ به نام ملت‌سازی صورت گرفته، از جمله در ایران که برخی معتقد بودند ملت را باید در چارچوب قراردادی بسازیم و آنچه که مانع تحقق اهداف ملت ایران است باید از بین برد.  
 
معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: برخی به نام ملیت و ملت‌سازی در پی نابودی اصالت‌ها و ارزش‌هایی که متعلق به ملت ایران بود، برآمدند و معتقد بودند که باید هویت اقوام ایرانی را به عنوان یک ارزش حذف کرد.  
 
حجت‌الاسلام یونسی به عملکرد پهلوی اول در زمینه حذف قومیت‌ها اشاره و تصریح کرد: رضاشاه در هر منطقه‌ای رقبایی برای خود داشت که به عنوان مدعیان حاکمان ملی مطرح بودند، لذا رضاشاه با نام اینکه اینها هویت ضد ملی‌اند باید حذف شوند، اقدام به این کار کرد.  
 
وی با بیان اینکه آنچه که به نام ملت‌سازی در جهان رخ داد، دروغی بزرگ بود، افزود: ملت ایران قبل از بسیاری از ملت‌ها بر روی کره خاکی وجود داشته و نیازی به تحقق ملت نبوده، اما گاهی این دروغ بزرگ که برای ملت‌سازی، اقوام باید سرکوب شوند، در پی سیاست‌ها و رویکردهای خود بودند.  
 
معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: یک نگرانی توهم‌آمیز و دروغی در برخی جوامع جا افتاده که گویا تفاوت‌های قومی قبیله ای ایران برای ملت خطرناک است، اما این خطرناک بودن تفاوت‌ها به همان اندازه موهوم است که  اکنون همه با وجود سلایق و تفاوت در قومیت‌ها کنار هم حضور داریم.  
 
حجت‌الاسلام یونسی با تاکید بر اینکه کثرت در عین وحدت مبنای توحید دینی ما است، خاطرنشان کرد: وجود تفاوت‌ها در قومیت‌ها هیچ جای نگرانی برای ما ندارد و البته ما باید توانایی استفاده از آنها را برای یک مدیریت ملی داشته باشیم.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: یونسی ، سمینار ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار