"امیر مرسلی" دبیر پیشین بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر دانشگاهی در خصوص جشنواره و همچنین نحوه برگزاری و مشکلا‌تش سخن گفت.

امیر مرسلی دانشجوی رشته تئاتر و دبیر پیشین بخش صحنه ای جشنواره تئاتر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره دانشجویی موقعیت خوبی برای دانشجوهای رشته‌های تئاتری فراهم می‌کند و همچنین فرصت مناسبی محک زدن دانشجو ها است و‌باید این مطلب توجه داشت که بخاطر کمبود سالن در کشور ما اگر جشنواره‌هایی از این قبیل فعالیت نداشته باشند بسیاری از دانشجوهای فعال و کوشا فرصت اجرا را از دست می‌دهند و البته این مشکل برای خیلی از حرفه ای‌های  تئاتر هم ممکن است پیش بیاید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: با همه‌ی مزیت‌هایی که جشنواره دانشجویی تا به امروز داشته است بحث‌های دیگری هم در نحوه اجراء و برگزاری به وجود می آید که یکی از آن ها کمبود بودجه جشنواره از سری وزارت علوم است.

 دبیر پیشین بخش صحنه ای جشنواره دانشجویی گفت: تمام توجه وزارت علوم همواره به همین جشنواره است و جشنواره‌های دیگر معمولا مورد حمایت مالی قرار نمی‌گیرند بخش‌های خود اما این در حالی است به خود جشنواره دانشگاهی هم توجهات لازم صورت نمی‌گیرد که بوجه‌اش برای برگزاری و دستمزد‌ها اصلا کافی نیست و با این کمبود بودجه سطح جشنواره هر روز پایین تر می‌آید.
 
مرسلی در ادامه افزود: من چهار سال به صورت مستقیم با جشنواره در ارتباط بودم و پیش از این هم به صورت غیر مستقیم با جشنواره همکاری داشتم و از نزدیک شاهد بودم که در هر دوره بیش از 2000 متن به دبیر خانه ارسال می‌شد و بیش از 10000 نفر درگیر جشنواره دانشجویی می‌شدند با توجه به این حجم شرکت کننده بودجه ای که وزارت علوم در اختیار ما قرار می داد بسیار محدود بود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: در هیچ جشنواره ای مثل جشنواره‌های ایران برخورد نمی‌شود، در سر تا سر جهان گروه‌های تئاتر دائما مشغول فعالیت هستند بعد از این که اثرشان به سطح قابل قبول رسید فیلم اجرا را به جشنواره های دیگر می‌فرستند اما در ایران دانشجو‌ها و فعالیت تئاتری به صورت فراخوانی عمل می‌کنند و دائما دغدغه وقت و پول را دارند.
 
امیر مرسلی در پایان گفت: با همه‌ی مشکلات و سختی‌ها امیدوارم که هر سال جشنواره با کیفیتی بیشتر فعالیت داشته باشد دبیر اصلی جشنواره امسال، سیاوش قائدی اصلاحات خوبی را در جشنواره به کار بسته و با این فعالیت ‌‌ها که تا به امروز انجام داده می‌توانیم شاهد روند رو به رشدی در جشنواره باشیم.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.