در سال تحصیلی آینده یک رشته جدید به گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی اضافه می‌شود.

دکتر حسن زندیه، رئیس گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در 20 سال گذشته جزوه‌نویسی مرسوم بود اما در حال حاضر اساتید گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران پژوهش محورند و منابع روز دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران پژوهش محورند و منابع روز جایگزین جزوات در این گروه است.

وی افزود: در مقاطع ارشد و دکترا به دانشجویان خواندن کتب منبع توصیه می‌شود و خبری از جزوه نیست، زیرا در این مقاطع پژوهش حداقل 8 نمره دارد و 12 نمره مربوط به امتحانات پایان ترم است.

استادیار گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی اظهار داشت: به داوطلبینی که خواهان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد هستند توصیه می‌شود نخست از منابع درسی شروع به مطالعه کرده و سپس به تست زدن روی بیاورند، زیرا تست زدن به تنهایی ضامن موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد نیست.

رئیس گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران اضافه کرد: 3 گرایش تاریخ باستان، تاریخ اسلام و تاریخ ایران دوره اسلامی توسط دانشگاه تهران راه‌اندازی شد که انحصار رشته تاریخ باستان در مقاطع دکترا در اختیار دانشگاه تهران است، همچنین گروه تاریخ پردیس البرز دانشگاه تهران از سال آینده تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید، رشته تاریخ انقلاب اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر رشته تاریخ در مقطع کارشناسی و رشته‌های تاریخ باستان، تاریخ ایران قبل از اسلام، تاریخ ایران بعد از اسلام، تاریخ اسلام، مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی، مطالعات خلیج فارس و تاریخ اسلام از دیگر گرایش‌ها در مقطع کارشناسی ارشد است.

استادیار گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی تاکید کرد: کمبود خاصی در حوزه ایران باستان نداریم و با همکاری که با گروه فرهنگ و زبان باستانی داریم درصد رفع دیگر کمبودها هستیم اما در رشته تاریخ جهان با کمبودهایی مواجه هستیم که مهمترین آن کمبود کارشناس در این زمینه است.

زندیه یادآور شد: در حال حاضر رشته تاریخ در کشور در مسیر شکوفایی خود به پیش می‌رود که می‌توان به حضور 40 گروه تاریخ در کشور، استقبال خوب داوطلبان به طوری که 1500 نفر در صف کنکور کارشناسی ارشد هستند اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تربیت پاسداران حوزه‌های فرهنگی کشور توسط علوم انسانی صورت می‌گیرد و از دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه که تعامل خوبی با علوم انسانی داشتند، تشکر می‌کنم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار